3786
Sök

Jappsdämpare?

129 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Hej!

Är det svårt att sätta på en jappsdämpare som har 2,5" anslutning på ett orginal rör? Finns det någon slags omvandlare eller något? (lite ny på det här tongue)
Ge gärna lite tips!

B | B E | C | C E

dARKiE
5 031 Inlägg
18 januari 2006
Ja det finns omvandlare, hade själv 2.5 omvandlat till 4tums på min gamle bil..  fråga hos din bilverkstads affär så har dem säkert!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

"Glidare"
254 Inlägg
18 januari 2006
Annars är det väll bara att kapa å svetsa lite:) eller en jäkla massa avgastätning;)

129 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Men men måste man svetsa? Kan man inte sätta såna där klamrar eller vad det heter?

B | B E | C | C E

Evolution
1 627 Inlägg
18 januari 2006
Texas skrev:
Men men måste man svetsa? Kan man inte sätta såna där klamrar eller vad det heter?

man behöver inte svettsa bara köpa omvandlare sen passande klammer tex mekonomen eller norgrens eller liknande ställen

Fäll ner pungen och landa

129 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Tack för svaren!
Men är det någon speciell dämpare som ni kan rekomendera? Har kollat lite på nozzle eller vad dom heter.

B | B E | C | C E

Evolution
1 627 Inlägg
18 januari 2006
Texas skrev:
Tack för svaren!
Men är det någon speciell dämpare som ni kan rekomendera? Har kollat lite på nozzle eller vad dom heter.

är inget bra på dom men gillar min har en bild på mina bilder  den kosta tror jag 1000 plus frakt

129 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Karlzzon The One skrev:
Texas skrev:
Tack för svaren!

är inget bra på dom men gillar min har en bild på mina bilder  den kosta tror jag 1000 plus frakt

Okej, men var köpte du den då?

B | B E | C | C E

Evolution
1 627 Inlägg
18 januari 2006
Texas skrev:
Karlzzon The One skrev:
Texas skrev:
Tack för svaren!

Okej, men var köpte du den då?

http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?A … =FKDDUI007    på den länken finns den jag köpte den på en mässa men är nästan 100% på att det är den

19 Inlägg
19 januari 2006
1000 spänn låter nästan för bra.
...och som vi alla vet, när något varkar för bra för att vara sant sär är det oftast inte det :-)
Nä, men seriöst. Det låter farligt billigt, jag hade valt ett kvalitetsmärke istället.
Vet att Magnex har olika modeller och att men kan köpa till rörbitar som anpassar storleken så att den passar på de flesta bilar.
Sen finns ju Supersprint, Nooze o.s.v.
Jag har aldrig sett en dämpare från ridetech men dump, luftfilter och sånt och det hade jag aldrig satt på min bil iaf...   ..men billiga är dom, det kan man ju inte ta ifrån dom :-)

311 Inlägg
19 januari 2006
Kan man inte skaffa magnaflow? har hört att det är bra kvalité, amerikanskt. har sett sådana på www.summitracing.com. tänkte skaffa en sådan till min audi 90. smile

Ps: Kolla in den med dörrneon kaxig!/

55 Inlägg
19 januari 2006
Nästan lite ironi över att köpa en 'amerikansk japansk dämpare' tongue

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

272 Inlägg
19 januari 2006
Summit är fina grejer smile Hur stort är ditt orginal rör, 1,5-2"? Jag tror att din bil kommer låta väldigt burkigt när du satt på en sån slutdämpare. Inget jag skulle satsa på. Jag skulle höra med med dom avgassystemsfirmor vi har här hemma i sverige om dom kan knåpa ihop ett fint catback system eller bara en slutdämpare wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

Evolution
1 627 Inlägg
19 januari 2006
Peda - hstd skrev:
1000 spänn låter nästan för bra.
...och som vi alla vet, när något varkar för bra för att vara sant sär är det oftast inte det :-)
Nä, men seriöst. Det låter farligt billigt, jag hade valt ett kvalitetsmärke istället.
Vet att Magnex har olika modeller och att men kan köpa till rörbitar som anpassar storleken så att den passar på de flesta bilar.
Sen finns ju Supersprint, Nooze o.s.v.
Jag har aldrig sett en dämpare från ridetech men dump, luftfilter och sånt och det hade jag aldrig satt på min bil iaf...   ..men billiga är dom, det kan man ju inte ta ifrån dom :-)

jag har den ljuddämparen funkar riktigt bra

27 Inlägg
19 januari 2006
Alla "jappsdämpare" är same shit, olika utséende. Att tänka på är att de kostar mellan 1000-2000:- i sverige, på ebay får man dem för högst 9$... 68,47:- +frakt o skit. En länk som är intressant för denna tråd;)     

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALL-UNIV … 7135QQrdZ1

Sök