3464
Sök

Bilkunniga i Värnamo! (främst Saab 9-3)

35 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Hej!
Det är nu så att jag ska hämta en bil i Värnamo på onsdagen den 4/6, alltså om två dagar.
Bilen är en Saab 9-3 från 1999 med 200hk motorn. Vore väldigt skönt ifall någon vänlig själ kunde hjälpa mig att kolla så allt låter och går som det ska. Kan inte särskilt mycket om motorer och sånt. Men jag vill helst inte komma hem och sedan behöver byta massa delar på den det första jag gör smile

Någon som är intresserad? Jag kommer åka tåg från Eskilstuna, två byten, tre tåg tongue

Saaboholic
3 129 Inlägg
3 juni 2008
Hade gärna följt med och hjälpt till men tyvärr firar tjejen och jag 2år imorgon.. lycka till med köpet dock!

öppna huven låt den stå på tomgång och gasa när du står där och lyssnar så du hör så att inte kamkedjan eller något låter.. fråga också vad som är bytt senaste 2-3 åren, och kolla service boken osv.
PROVKÖR också testa svänga fullt ut från start och gasa försiktigt så att inte några drivknutar eller något annat djävulskap väsnas också..

/Backlund

"Liberty of thought is the life of the soul"

35 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Tack ändå! Bra tips! Ska försöka smile

Om det ändå är någon som känner att de har tid idag så anländer jag till Värnamo C kl 14.38. Kommer ha en svart keps på mej, grå tröja med röda siffror på smile
här är mitt nummer http://hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?v … =59002190, inte många som heter som jag gör tongue

Sök