4256
Sök

Gnisslar när jag svänger

39 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Det gnisslar vid vänster framhjul när jag svänger, har tittat att det inte är skit där, har rengjort med bromspray med det hjälpte inte, kan det vara bromsbelägget eller hjullagret som spökar?

Tack för all hjälp!
Senast redigerat av aaaron (3 juni 2008)

687 Inlägg
3 juni 2008
Börja med o skriv en bättre rubrik.

39 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:

nöjd?

Arg Snickare
875 Inlägg
3 juni 2008
det kan inte vara ngn bussning som behöver smörjas. morsan har fått lämna in sin bil 2 ggr på 1 år för att dne gnisslar när man svänger på ratten eller bara kört på lite ojämn yta.  första gången lämnade hon in den på märkesverkstad, typ engströms eller ngt där hon köpte bilen. o det kostade skjortan!! andra gången lämnade hon in den på en vanlig verkstad som finns på olika mackar osv. iaf vi har en schysst verkstad här i gamleby där vi bor. o dom smörjde bara upp det lite. o så var det bra. kostade bara någar hundra.  tror det är rätt vanligt fel som audi har. morsan har dock en audi a6. -00.  men det är nog samma fel du har.
kolla upp det på en billigare verkstad först!

lycka till

39 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
volvo_r-optik skrev:
det kan inte vara ngn bussning som behöver smörjas. morsan har fått lämna in sin bil 2 ggr på 1 år för att dne gnisslar när man svänger på ratten eller bara kört på lite ojämn yta.  första gången lämnade hon in den på märkesverkstad, typ engströms eller ngt där hon köpte bilen. o det kostade skjortan!! andra gången lämnade hon in den på en vanlig verkstad som finns på olika mackar osv. iaf vi har en schysst verkstad här i gamleby där vi bor. o dom smörjde bara upp det lite. o så var det bra. kostade bara någar hundra.  tror det är rätt vanligt fel som audi har. morsan har dock en audi a6. -00.  men det är nog samma fel du har.
kolla upp det på en billigare verkstad först!

lycka till

till någon verkstad tänker jag inte lämna den smile vad är det som ska smörjas då? vilken bussning skulle de var? är de inte beläggen som ska smörjas? vad för smörningsmedel ska man använda?
Senast redigerat av aaaron (3 juni 2008)

136 Inlägg
3 juni 2008
jag skulle kunna tänka mig att det är den undre större bärarmen, kulleden som binder den undre bärarmen med hjulspindeln eller vad man ska säga, och visst du kan smörja men har du tur vara det i nån vecka, förmodligen bara någon dag. leden är utsliten byt den!

jag har samma fel på min.. gnisslar när man svänger eller när det är lite guppigt eller så. en sån arm går på ca 1700kr på mekonomen, och det tänker jag inte direkt lägga ut så jag köper en förstärknings satts från Meyle. kostar ca 3500kr ink frakt från tyskland och då får du ett komplett kitt med alla armar, krängningshämmnare och styrleder som verkligen ska hålla!

VW Passat 1.8T. 97-

39 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Granathe skrev:
jag skulle kunna tänka mig att det är den undre större bärarmen, kulleden som binder den undre bärarmen med hjulspindeln eller vad man ska säga, och visst du kan smörja men har du tur vara det i nån vecka, förmodligen bara någon dag. leden är utsliten byt den!

jag har samma fel på min.. gnisslar när man svänger eller när det är lite guppigt eller så. en sån arm går på ca 1700kr på mekonomen, och det tänker jag inte direkt lägga ut så jag köper en förstärknings satts från Meyle. kostar ca 3500kr ink frakt från tyskland och då får du ett komplett kitt med alla armar, krängningshämmnare och styrleder som verkligen ska hålla!

jag får ta en titt på alla bussningar som leder till hjulen och ta ett beslut! men vad är det för smörningsmedel man skall använda då? tack för ditt svar!

687 Inlägg
4 juni 2008
aaaron skrev:
volvo_Tobias skrev:

nöjd?

jajemen.smile

168 Inlägg
4 juni 2008
aaaron skrev:
Det gnisslar vid vänster framhjul när jag svänger, har tittat att det inte är skit där, har rengjort med bromspray med det hjälpte inte, kan det vara bromsbelägget eller hjullagret som spökar?

Tack för all hjälp!

Du och jag verkar ha lite av samma problem=)

56 Inlägg
4 juni 2008
Har samma problem på min golf =P

Arg Snickare
875 Inlägg
5 juni 2008
aaaron skrev:
Granathe skrev:

jag får ta en titt på alla bussningar som leder till hjulen och ta ett beslut! men vad är det för smörningsmedel man skall använda då? tack för ditt svar!

morsan lämnade in bilen förra veckan. det slutade gnissla efter reperationen. men nu ca en vecka efter så låter det lika dant igen. så nu ska den in på reperation igen. o byta ut leden som är slut.

39 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
jag rengjorde alla bussningar och beläggen och nu försvann gnisslet! kommer de tillbaks så byter jag bromsbelägg för jag tror det är de som är felet.

8 Inlägg
6 juni 2008
samma fel på min me wink audi a6 avant 2.8

8 Inlägg
8 juli 2008
Bytelänk arm inga problem längre ahhaha

Sök