--JoNaS-- skrev:
Hmm nya basar, vad kan det vara tro......
Gissar på två stycken 12" Type X eller kanske två stycken Amega QW12
Fanken också! Här sitter man och klurar på nån gissningslek och så kommer du med en klockren gissning på en gång...
Hade gärna kört på dubbla Type-X, men jag har inte i närheten av nog med effekt för det. Då behövs minst ett till PDX-M12, gärna tre till.
Lonefox skrev:
--JoNaS-- skrev:
Hmm nya basar, vad kan det vara tro......
Gissar på två stycken 12" Type X eller kanske två stycken Amega QW12
Så "fördärvad" han har blivit av en viss "häst" så misstänker jag det senare
Du har så rätt så. Fast jag vet inte om gnäggarn hade så värst mycket att göra med det, han var nog mer sugen på att jag skulle köra singelbas av Danskt märke. Var rätt nära att det blev så också måste jag medge.
Drönirettab skrev:
Jaså, det är "hästiga hästen" som har slagit till. En lurig typ det där.
Ja nåt finger har han allt med i det hela, måste jag nog medge.
Lonefox skrev:
Drönirettab skrev:
Jaså, det är "hästiga hästen" som har slagit till. En lurig typ det där.
Han har haft en del påverkan på lilleman ja
Inte av ondo IMO
Bah! Kalla mig lilleman! Har ju närmare 4 års tävlingserfarenhet! Fast det är klart, jag kanske inte når upp till din (och många andras) ålder...
När ni nu ändå har hållt på och spekulerat vilt här så är det väl lika bra att ni får nån bild att kolla på också. Tanken i år är inte att spela särskilt högt, då hade jag valt andra basar. Når jag runt 135dB så är jag nöjd (fast 140dB vore såklart skoj, eller iaf 136+). Målet är dock att få till basregistret bättre än förut då det alltid har legat lägre poängmässigt än övriga register.
Ska börja med att göra en så stor låda som jag får plats med utan att den tar upp mer utrymme än nuvarande, det borde bli runt 100L uppdelat på två lådor. Ska börja med att köra dom portade med en 4" per bas och jobba mig nedåt i lådvolym och portlängd tills jag hittar nåt som låter så som jag vill. Gissar på att det antingen blir en djupt avstämd portad låda eller så sluten. Så här ser iaf basarna ut.
Har pysslat med lite annat sen jul, kanske inte fullt så mycket som jag hade hoppats på men lite småsaker har jag fått gjort iaf. Bland annat så har jag nu till slut byggt på bafflarna i dörrarna såpass så att Amega QW6orna går i, gjorde en adapterring i 19mm MDF.
Sen så har jag även lekt lite med en plåtbit. Pappa köpte nämligen en liten plåtnibbler som drivs av skruvdragaren, var bara tvungen att testa den, så då gjorde jag en adapterring för att få i 5,25" element i 6,5" hål. Vill jämföra 5,25" mot 6,5", främst då i mellanregisterområdet. Har nämligen lite förutfattade meningar om att 5,25or borde vara bättre, vill se om det är rätt eller fel.
Nuvarande projekt är att få dit det tredje slutsteget, vet att jag har tjatat om det i ett halvår (om inte längre) men nu är det verkligen på gång! Har måttat och provart och haft mig fram och tillbaka och tror att jag nu har kommit fram till en montering som både blir rätt snygg och ger nog med utrymme för kablarna på baksidan. Är inte så där överdrivet med plats där stegen sitter nämligen. Ska skruva ihop en del av racket i morgon och se ifall det går att få dit eller om jag får tänka om igen.
Men nu blir det sängen, så man kommer upp nån gång i morgon och får nåt gjort!