_DamnIt skrev:
Aaah, då får vi verkligen hoppas att ägaren får tummarna loss och skickar iväg basen snart! Ja men det låter ju underbart! For man kolla ikväll igen då
Japp, pratade med han nyss och han ska skicka den, i morgon.... så den hinner med största sannolikhet inte fram innan helgen, vilket är väldigt dumt och synd då jag hade tänkt mäta upp ljudet på lördag, men men inte mycket att göra åt tyvärr...
Jimmu skrev:
Ser riktigt bra ut! Att klä med kolfiber mellan basarna vore riktigt snyggt! Så snygg så att jag nästan skulle sno idén
Tackar!
Ja den idén har faktist slagit mig också, sitter för tillfället och velar mellan det, läderimitation (samma färg som bilens inredning då) eller helt enkelt vanlig högtalarmatta (lika som på utsidan av lådan). Om det blir kolfiber så måste jag nog köpa mig lite dekal eller nåt större ark, mina små bitar räcker tyvärr inte till utan att det blir skarvar. Får se hur jag gör...
Jag lovade ju att uppdatera nu ikväll med bilder på vad jag skulle ha kolfibret till (om planeringen gick ihop) men tyvärr så sket det sig. Pappa som skulle såga lite åt mig kom inte hem förrens sent så det blev lite ändringar i planeringen, så imorrn kommer bilder på grejen med kolfiber!
Nu kommer istället lite bilder på vad jag har gjort idag.
Vi börjar med det som har hänt med baslådan. Locken sitter nu på och är väldigt exakt inmätta. Diffar med högst nån hundradels millimeter, så jag är nöjd. Nu ska limmet få härda tills imorrn då det blir fortsättning och förhoppningsvis också nära på avslutning av lådbygget.
Det som ska göras i morgon är bland annat en rundning längs den här linjen, jag gillar mjuka former. Sen så ska kolfiberbiten dit och resten av lådan rundas i hörnen. Sen så är det dags för sidocovers & tyg.
När planeringen inte gick som tänkt idag så fortsatte jag med att måla bromsok. Dom ser inte så kul ut när dom är smutsiga, "osynliga" och tråkigt original.
Men med lite färg på så blir dom genast roligare.
Inte helt perfekt målat men dom ska inte synas med lupp heller så.
Målade navet på skivorna också då det skämde väldigt mycket. Till våren blir det nog att ta lös oken och blästra, så blir det röd färg på dom istället.
I morgon kommer en lite roligare uppdatering (hoppas jag). Ska fixa lite tyg till utsidan och se vad jag hittar på för nåt med insidan. Får se om man kanske hinner med en liten provspelning också...
MVH// Christoffer