2950
Sök

Bil att lära sig meka på?!

2 014 Inlägg
4 juni 2008
Bättre att börja med de avancerade grejerna... Första bilen jag mekade med var min R34 GTR, så tycker du också ska satsa på en sån. tongue

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 217 Inlägg
4 juni 2008
Saab 99 turbo..

Teddan
2 495 Inlägg
4 juni 2008
Bmw E30 eller E36 är lättmekade bilar som inte stälelr till med för mycket oväntat strul .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
4 juni 2008
evilaudio skrev:
sen undrar ja en sak... sen när blev de kul å köra volvo 240/740??

de roliga är ju att man köra skiten ur den alla dagar i veckan och den håller ihop endå! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

16 197 Inlägg
4 juni 2008
Moser skrev:
evilaudio skrev:

de roliga är ju att man köra skiten ur den alla dagar i veckan och den håller ihop endå! smile

äh... köp en E30.. wink   hellre går ja än å sätter mig en volvo..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

203 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Ksj
Saab 99 turbo..

aa ok.. tyvärr så såg den ju inte allt för vacker ut smile

Alecci
Bättre att börja med de avancerade grejerna... Första bilen jag mekade med var min R34 GTR, så tycker du också ska satsa på en sån.

KLOCKRENT! blir väl till att ta en tripp till banken låna lite dineros imorn då smile

evilaudio
mecka E30 e minst lika lätt som en gammal volvo.. skillanden e ju att E30 e fan så mycke snyggare..

det går ju göra en volvo fräsh.. men i orginal utförande ser ju bimmern läckrare ut... o så e det ju bara big_smile
Senast redigerat av jmd (4 juni 2008)

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

BMW fantast
1 172 Inlägg
4 juni 2008
jag har en saab 9000 i med rasad motor som ska säljas.. det rä en 94 i skitfint skick.. helt rostfri coh fin i lacken.. fina 17"are på... där sitter trimbox i.... ger 240 hk.. laddade 1.3 bar... nu ahr en kolv antagligen släppt från staken sa en polare som jobbat på saab i över 10 år... så kan du renovera motorn elr hitta en på skroten för en billig peng så ahr du en skitfin snabb 9000... ska ha 7k för den som den står... inget prut går....

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

16 197 Inlägg
4 juni 2008
jmd skrev:
Ksj
Saab 99 turbo..

aa ok..

Alecci
Bättre att börja med de avancerade grejerna... Första bilen jag mekade med var min R34 GTR, så tycker du också ska satsa på en sån.

KLOCKRENT! blir väl till att ta en tripp till banken låna lite dineros imorn då smile

evilaudio
mecka E30 e minst lika lätt som en gammal volvo.. skillanden e ju att E30 e fan så mycke snyggare..

det går ju göra en volvo fräsh.. men i orginal utförande ser ju bimmern läckrare ut... o så e det ju bara big_smile

en volvo 740 ser i mina ögon ut som nåt man bockat själv hemma i garaget å fyllan.. dom e såååå fula.

men smaken e ju som baken. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
4 juni 2008
köper man e30 får man lära sig svetsa.... fast volvo är ju inge bättre

2slow

203 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
för att hålla oss till ämnet..
tyckte att BMW e30 va ett ypperligt förslag.. följt av Volvo 142/242 turbo..

AeroMalm

hört från många att 9000 ofta krånglar.. o det e tydligen mkt med det elektroniska..

azid
köper man e30 får man lära sig svetsa.... fast volvo är ju inge bättre

det e väl mindre roligt iofs.. men så är det väl med alla gammla bilar.. vare sig det e Volvo, Bmw eller Honda?hmm

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

128 Inlägg
4 juni 2008
så klart du ska skaffa en audi 100 turbo å skruva med..  du lär dig ju då på köpet om din bruksbil

203 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
farsan kör en Audi 100.. så jag har kört den några gånger, o jag tycker att den är svajig o har dålig känsla i ratten..
men rak femma med turbo är ju gött annars.. smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 juni 2008
volvo 240/740 är lätt mekat men fan inte kul att köra.. väghållning som den ser ut.. kartong räser..
Håller väl hyffsat för trimning osv men som sagt just för att lära sig meka är det ett bra utgångs objekt, billigt och lätt att få tag i delar m.m.

edit: så ofta krånglar inte 9000.. min gamla 9000 och min farsas nuvarande 9000 har inte krånglat något speciellt med det elektriska, nåt glapp någostans bara men inga konstigheter..
Senast redigerat av hedley (4 juni 2008)

"Liberty of thought is the life of the soul"

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 juni 2008
NJ_ skrev:
en 240tic, enligt mig så är 240in betydligt roligare att köra än 740in..

Bra mycket finare också.. wink
En linjalbil är aldrig kul... roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

956 Inlägg
4 juni 2008
Jag säger vw bubbla.
Motor sitter väl med 2 bultar?

Annars säger jag ford sierra.

128 Inlägg
4 juni 2008
då blir det ju bara mer du får lära dig;)

Forummoderator
26 322 Inlägg
4 juni 2008
evilaudio skrev:

Förmodligen sedan dom kom ut från fabriken? Dooh?

Ligger platt och bra på vägen i kurvorna, med en aningens sväng i rumpan.
I alla fall 240. 740 sägs vara lite för lätt i bakänden så en kollega brukade
ha järngrejer bak i skuffen för att få till lite jämvikt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 juni 2008
Glader9991 skrev:
Jag säger vw bubbla.

Annars säger jag ford sierra.

4 bultar. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

203 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Glader9991
Jag säger vw bubbla.

dom e ju lite små coola! men det e väl bara 30hk i dom?
fan... jag kommer ju t.o.m få kämpa om jag ska köra ifrån mopedisterna här i stan big_smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 juni 2008
Volvos gammla b18/b20 motorer är något sjukt lättmeckat så köp du dig en en gammal Amazon, med lister och krom, ratt i bakelit, californiavit ^^ Dock fel märke...

Saab har jag tyvär inte skruvat allt för mycket med så kan inte utrycka mig om hur dem är. Men 99 Turbo, 93 2t, 96 v4 borde vara riktigt trevliga att skruva. Hursom så får du en vacker bil smile

Rock'n Roll

Sök