2863
Sök

Pimp My Ride UK

517 Inlägg
21 januari 2006
Trådstartare
#1
Såg på MTV igår att det har kommit ett "pimp my ride" program, fast den här gången är det Storbritanien som det utspelar sig i.

Dom har kopierat den amerikanska versionen rakt av.Samma intro/musik och en kaxig programledare som försöker spela gangster-rappare och använder bl.a den "klassiska" slut komentaren som Xzibit "You have officially been pimped".

Det avsnittet som gick igår på tv var det första av totalt sex(?) avsnitt och då med en Morris minor från -61 som byggdes med lite surf och fotostudio som tema. slutresultatet blev väl sådär men det var ju inte det bästa utgångsobjektet heller...

Man kan kolla alla avsnitten på mtvs hemsida...se nedan
http://www.mtv.co.uk/mtvuk/shows/pimpmy … index.html

Orkade inte kolla dom på hemsidan för det gick inte att ha helskärm +att det var ner klippta avsnitt så man fick inte se så mycket av själva byggandet som är halva nöjet.

Typ så här lamt hade ett svenskt pimp my ride blivit fast kanske lite sämre, med typ nån tönt som Dogge doggelito som programledare smile

Utanlem
895 Inlägg
21 januari 2006
#2
Haha ja gangsta "westwood" lr va han kallar sej big_smile.. riktigt komiskt....  big_smile går som de skitit på sej gör dom också smile

Helt klart skulle dogge passa i ett svensk pimp my ride SV.... big_smile


2 Inlägg
21 januari 2006
#3
Programledaren var ju otroligt töntig!
Sedan så var det inte kul att dom kopierat allting rakt av.
Alla medverkande säger ju precis samma repliker som i USA versionen.
Hade varit mer intressant om dom gjort sin egen version av programmet.

Colaberoende
1 219 Inlägg
21 januari 2006
#4
Fiat Pandan dom fixade såg ju rätt så hyffsad ut men det känns som en taskig uppföljare. Programledaren försöker vara som Xzibit men misslyckas. Håller med Burken om att Digge skulle vara den som håller i ett Svenskt program. Tror också det händer med än i det engelska.


21 Inlägg
1 396 Inlägg
21 januari 2006
#6
såg det igår och det var det fjantigaste jag sett

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Bärs!
3 456 Inlägg
21 januari 2006
#7
ja tyckte den blev ganska frän, eller bättre än innan iaf! men helt klart sunkig Pimp My Ride kopia...

Garaget.org peakade 2008.

dARKiE
5 031 Inlägg
9 108 Inlägg
21 januari 2006
#9
För er som inte fattat det så är dom ju totalt --ironiska-- mot xzibit och co!!!! Tycker det är skitkul  haha

Gillar inte pimp my ride usa men detta var ju riktigt kul just för att dom inte är så allvarliga


36 Inlägg
21 januari 2006
#10
Haha, jag såg också programmet igår! väntade bara på att någon skulle starta en tråd om det wink

Kollar på pimp my ride varje dag, och nu när det egentligen var "pimp my ride-dags" så var det visst UK version smile

Blir alltid dåligt när det inte är svarta som håller i sånna här program, finns inget dummare, dåligare, fulare, konstigare, än en vit man som försöker spela tuff, "word"

men jag måste säga att jag kommer VERKLIGEN kolla på nästa program! för då gör dom om en Golf big_smile

Någon som vet när nästa program går?

517 Inlägg
21 januari 2006
Trådstartare
#11
MilleN skrev:
För er som inte fattat det så är dom ju totalt --ironiska-- mot xzibit och co!!!! Tycker det är skitkul  haha

Gillar inte pimp my ride usa men detta var ju riktigt kul just för att dom inte är så allvarliga
Ironiska? Programledaren Tim westwood har ett eget hiphop program på radion och har släppt en massa cd-skivor. Det låter ganska seriöst enligt mig.

12 086 Inlägg
21 januari 2006
#12
Det va fan det värta jag sätt! big_smile
Serri har man sett PMR USA så suger de här fet***

Nej fifan, kunde dom gjort något eget av temat hade de varit ok.. usa wannabies hmm

Ps. det man såg på länken va det en forkortning av programet lr? För om inte fattar jag inte poängen.. i 1 minut fick man se hur bilen byggdes om?
Senast redigerat av JapMax (21 januari 2006)

271 Inlägg
21 januari 2006
#13
...Och skulle jag se Dogge i en svensk version skulle jag kasta ut tv'n med en gång


Maizer
21 januari 2006
#14
Dogge är ju härlig big_smile Även om jag inte gillar hans musik så har han en skön stil.

Besserwisser
312 Inlägg
21 januari 2006
#15
Nä, i en svensk version av PMR röstar jag på Robert Gustavsson eller Micke Persbrandt cool

Fredrik, Laxå

Driver
2 111 Inlägg
21 januari 2006
#16
Nordberg skrev:
Haha, jag såg också programmet igår! väntade bara på att någon skulle starta en tråd om det wink

Kollar på pimp my ride varje dag, och nu när det egentligen var "pimp my ride-dags" så var det visst UK version smile

Blir alltid dåligt när det inte är svarta som håller i sånna här program, finns inget dummare, dåligare, fulare, konstigare, än en vit man som försöker spela tuff, "word"

men jag måste säga att jag kommer VERKLIGEN kolla på nästa program! för då gör dom om en Golf big_smile

Någon som vet när nästa program går?
Tycker de e lika jävla löjligt oberoende på om de e en mörkhyad eller vit. hahahaha..inte sett de brittiska men tycker pimp my ride e lite enformigt. de var roligare me moster garage som förövrigt var svenskt. de gjorde ju riktiga grejer o satte inte bara in 10 skärmar i bilen o dyl.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
21 januari 2006
#17
Fredrik__A skrev:
Nä, i en svensk version av PMR röstar jag på Robert Gustavsson eller Micke Persbrandt cool
hjaha klockrent! smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Maizer
21 januari 2006
#18
haha svenska monster garage måste väl hamnat på bottenlistan av serier som nånsin producerats i sverige.

200sx Driver
366 Inlägg
21 januari 2006
#19
Haha , fy fan vilken fag som leder programet !
Typ gubbe som har 40års kris och tror han är rappare eller nå :S
Bilen vart lite små häftig dock smile

-=Nissan 200sx s13 =-

Besserwisser
312 Inlägg
21 januari 2006
#20
Annars......Peppe Eng kanske? cool

Fredrik, Laxå


Sök