har ett litet hål i oljetrågen det har rostat där och min polare sa att det bästa och enklaste är att svetska dit en metalbit. känns lite tattigt att göra på det viset, kommer det hålla liksom? tänkte ju trimma bilen med chip och lite sånt och blir lite orolig att det inte ska hålla. så vad tycker ni man ska göra?
har ett litet hål i oljetrågen det har rostat där och min polare sa att det bästa och enklaste är att svetska dit en metalbit. känns lite tattigt att göra på det viset, kommer det hålla liksom? tänkte ju trimma bilen med chip och lite sånt och blir lite orolig att det inte ska hålla. så vad tycker ni man ska göra?
Hålla?? Oljetråget har inga påfrestningar så det borde inte vara ngt problem...
svetsa bara, lägg på plåtbiten på utsidan och bränn runt om med mag:en , om du vill vara seriös kapar du ett fyrkantigt hål och gör en bit som passar precis i, svetsar och slipar så syns de inte att det är lagat
jag sku kapa ut så att det blir 4kantigt hål sen kapa ut ur en plåt som är lika tjock då givetvis så fintrimmar man biten tills den passar perfekt sen svetsa och slipa ingen kommer att märka någge:P
tyvärr är jag rätt ny med bilar och har läst att man måset lyfta motorn för att byta det? stämmer detta? isåfall hur mycket kan det kosta att byta på verkstad?