4381
Sök

Ska man ha Civic Coupe eller Civic hatchback

84 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
oki ska införskaffa mig ännu en till bil tänkte jag.

Vad ska man köpa en Civic coupe 92-95 eller en Civic Hatchback 92.95 eller en CRX gen2 ?

Ge gärna för och nackdelar med bilarna vad som går sönder ofta och så. vilka man kan göral ite pyssel med motorn och så med.

Så säg vad ska man köpa vilken utav dessa 3 ? smile

Körv
3 535 Inlägg
10 juni 2008
Hatchback är klart snyggast iaf! smile

Truckdriving Man

553 Inlägg
11 juni 2008
Civic Coupe är snyggast smile

Billackerare
365 Inlägg
11 juni 2008
den ända nackdelen o de gäller ju alla äldre Honda, dom rostar i hjulhusen bak/skärmkanter bak och trösklar sad så ha uppsikt me de ! i övrigt KANON bilar !!! sköter man dem så går dom fan inte sönder !!

o så ska du välja mellan HB och coupe så tycker jag coupen, alldeles för många som gör om sina Hatchbacks smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

26 Inlägg
11 juni 2008
Jag hade tagit hatchback. Ingen tvekan alls.

I♥jdm

Girls go fast
893 Inlägg
12 juni 2008
Chrill27 skrev:
Civic Coupe är snyggast smile

tack wink
nä då...

men coupen är ju lite mera ovanlig än HB´n. Och så är de ju grymt snygga/går att göra snygga med. Har en coupe ja som jag älskar, dock inte rosten men de ska ju fixas till.

Kör till på en coupe big_smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

98 Inlägg
12 juni 2008
Hatchback ;D

Men som sagt passa rosten.. Skärmkanter bak, och bakluckan är väldigt ofta utsatt. smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 juni 2008
Civic coupe/crx i frack? Bättre rostskydd.
http://www.blocket.se/vi/16761676.htm?ca=11_s
Senast redigerat av caromania (13 juni 2008)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 963 Inlägg
13 juni 2008
Tyckte coupe va snygg innan för en 7 år sen kanske men sen såg ja hatchbacken yikes då va inte coupen snygg längre wink

Men are not born - Men are made

2 201 Inlägg
13 juni 2008
jag hade nog sagt coupen, även om jag har en hb. men det beror ju på om man planerar utseendemässigt. båda är grymt snygga på sitt sätt.
precis som zuperior säger så är ju coupen ovanligare

22 Inlägg
2 juli 2008
Tycker du ska köpa en Civic Coupé smile Bättre möjligheter att bygga bra ljud, gott om plats och ser lite roligare ut en hatchbacken. Har haft en HB innan och funktionsmässigt fungerar dom väl lika bra men jag tröttnade på bristen med utrymme i den bilen. För övrigt går dom bra och fungerar riktigt bra om man sköter dom väl, dock lätt hänt att det uppstår rost. Men det är verkligen värt att laga rosten på grund av vad det är för bil smile

Japan Quality
41 Inlägg
Forummoderator
9 299 Inlägg
3 juli 2008
Rover Coupe.
Bättre rostskydd. Samma innehåll. Roligare design. Ovanlig.

221 Inlägg
4 juli 2008
Haha jämför inte en Rover med en Honda och framförallt inte Civic. Ja rover är ju fina bilar, speciellt när den ena sidan på bilen kan sticka ut längre än den andra. (deras gammla bilar) Och jajust det Honda existerar fortfarande...
Senast redigerat av Blixten854 (4 juli 2008)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
4 juli 2008
hb..

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juli 2008
Blixten854 skrev:
Haha jämför inte en Rover med en Honda och framförallt inte Civic. Ja rover är ju fina bilar, speciellt när den ena sidan på bilen kan sticka ut längre än den andra. (deras gammla bilar) Och jajust det Honda existerar fortfarande...

Varför ska jag inte jämföra en Rover Coupe med en Civic? Det får du gärna förklara. Det är tekniskt  samma bil, men Rovern är mycket billigare och har crx motor med tätstegad låda, dvs acc-snabbare än motsvarande crx även om den väger lite mer... roll

Problemet är att hitta en med Hondamotor, (93-95) men den som väntar på något gott...

Hur menar du med kommentaren att Honda fortfarande existerar? Tror du att Rovers konkurs gjort att det inte finnas delar eller serviceställen. Du är okunnig.

221 Inlägg
4 juli 2008
caromania skrev:
Blixten854 skrev:

Varför ska jag inte jämföra en Rover Coupe med en Civic? Det får du gärna förklara. Det är tekniskt  samma bil, men Rovern är mycket billigare och har crx motor med tätstegad låda, dvs acc-snabbare än motsvarande crx även om den väger lite mer... roll

Problemet är att hitta en med Hondamotor, (93-95) men den som väntar på något gott...

Hur menar du med kommentaren att Honda fortfarande existerar? Tror du att Rovers konkurs gjort att det inte finnas delar eller serviceställen. Du är okunnig.

Nja beror ju såklart på vad man letar efter i en bil? För mig är Rover skit. Men beror ju på vad man ska ha bilen till såklart. Att det fanns dom med crx motor det visste jag inte, men det är ju bra då det är en honda motor. Men nu var det civic han var inne på och crx är ju lite äldre. Att Rover har gått i konkurs sa jag mer för då kan man ju ifrågasätta hur bra deras bilar var. Klart som fan det finns delar och serviceställen kvar! Det jag var okunnig på var väl att jag inte visste att det fanns Rover med hondamotor i. Men ärligt talat hur ofta har man hört possitiva saker om Rover förutom nu efter konkursen då man kan få mycket bil för pengarna.

Sen att jämföra bilar i acceleration är ju värdelöst. Lite ska men ju svänga med kanske, och där är Honda kända för att vara bra.
Senast redigerat av Blixten854 (4 juli 2008)

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 juli 2008
Blixten854 skrev:
Nja beror ju såklart på vad man letar efter i en bil? För mig är Rover skit. Men beror ju på vad man ska ha bilen till såklart. Att det fanns dom med crx motor det visste jag inte, men det är ju bra då det är en honda motor. Men nu var det civic han var inne på och crx är ju lite äldre. Att Rover har gått i konkurs sa jag mer för då kan man ju ifrågasätta hur bra deras bilar var. Klart som fan det finns delar och serviceställen kvar! Det jag var okunnig på var väl att jag inte visste att det fanns Rover med hondamotor i. Men ärligt talat hur ofta har man hört possitiva saker om Rover förutom nu efter konkursen då man kan få mycket bil för pengarna.

Sen att jämföra bilar i acceleration är ju värdelöst. Lite ska men ju svänga med kanske, och där är Honda kända för att vara bra.

Det är det här som är så roligt. En Rover från början av 90 talet ÄR en Honda rakt igenom. Alltså svänger den precis lika bra. Rover designade karosserna och kvaliteten på karosserna är högre än på Hondabilarna, vg lack och rostskydd. Allt under skalet är Honda vg hjulupphängning, bromsar etc. Glöm snacket om att Rover är skit. Tyvärr så lider deras K-motor, 1,6 och 1,4 liters som sitter i 200- och 400 modellerna från -96 av topplockspackningsproblem och det drar ner hela märkets rykte. En sån Rover skulle jag aldrig köpa.

Anledningen till att de gick i konkurs var faktiskt för att ledningen förskingrade miljardbelopp. BMW hade dessutom mjölkat ur det man ville ha och la ner modeller som konkurrerade med deras egna. vad händer med Volvo just nu? Vad hände med SAAB..?

Som du säger så är andrahandsvärdet mkt lågt, och det tack vare den här typen av okunnighet och ryktesspridning.

Trådskaparen kanske inte är så intresserad av det här, men sug i er av informationen ni andra. Får ni chansen till en Rover Coupe med Hondamotor så passa på. Halva priset mot en Honda och en betydligt bättre bil.

Sök