2782
Sök

740 startar inte efter tvätt

19 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Hej, tvättade 740 in idag och efter det så startar den inte, den typ bara avgassmäller. Det är en GL med förgasare. Någon som vet vad det kan vara för fel när den inte startar då? Mvh Emil:)

150 Inlägg
17 juni 2008
motortvätta du den? låt den torka till imorgon wink

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

69 Inlägg
17 juni 2008
om du har tvättat motorrummet så tänk på att skydda kablar, dosor och andra elektriska saker. ser du något elektriskt som ser blött ut så testa att ta av prylen och låta den ligga på ett varmt ställe över natten.

det du bör göra är också att titta efter om du har tändning. har du tändning så är det inte det iaf.

ta bort luftfiltret och titta ner i förgasaren efter vatten. håller en förgasare inte tätt så är det lätt att det kommer ner vatten och orsakar irriterande saker i bilen, t.ex. att den inte startar eller går ojämnt.
i värsta fall så får du renovera förgasaren med nya packningar och liknande.

hoppas att det hjälper! smile

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
17 juni 2008
Jag skulle börja med att kolla fördelaren. Är det inte helt torrt innanför fördelarlocket, torka/blås rent med tryckluft.. Om inte det är problemet, låt den stå och torka tills imorgon!

Edit: Formulerat mig oförståeligt
Senast redigerat av axelj (17 juni 2008)

263 Inlägg
17 juni 2008
fördelarn

Bjuuuu han!!

Körv
3 535 Inlägg
17 juni 2008
_Jacob_ skrev:
fördelarn

+1

Truckdriving Man

8 Inlägg
18 juni 2008
_Jacob_ skrev:
fördelarn

Precis kika på den först

736 Inlägg
18 juni 2008
Jag hade dålig kabel till tändspolen så det letade sig ner vatten där när jag motortvättade och gav överslag, bara att ta bort kablen och kolla så det inte kommer ner vatten där. Samt så det inte ligger vatten runt tändstiften om tändkablarna är gamla.

19 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Tack för snabba svar! Jag hade motortvättat bilen och den startade dagen efter, den behövde torka lite =P

Sök