3405
Sök

S40 T5 VS Golf r32

296 Inlägg
22 juni 2008
Pooorno skrev:
MeloveGolf skrev:
_S40_ skrev:
Har r32 turbo??? Känns som att 250 hk är tillräckligt=)

241hk och 320nm (samma vrid som volvon) och ingen turbo = vassare respons...

men som någon annan argumenterade så slår ett steg 3 atech en R32 men ska man jämföra trim så räcker ett steg 1 kitt till r32:an till att sätta en s40 ägare i konkurs innan han kommer ifatt...

ändrade till 241hk för att vara ritkigt noga wink

haha, steg1 på sugmotor ger vad? drömhästar? Jaja, tror du på allvar att en steg1:ad r32 drar en steg3 s40 så lever du i drömmarnas värld min käre vän.

Stämmer, du behöver trycka i en kompressor för att du ska märka skillnad big_smile

Tyskstuk.se
630 Inlägg
22 juni 2008
Horizon skrev:
Pooorno skrev:
MeloveGolf skrev:

men som någon annan argumenterade så slår ett steg 3 atech en R32 men ska man jämföra trim så räcker ett steg 1 kitt till r32:an till att sätta en s40 ägare i konkurs innan han kommer ifatt...

haha, steg1 på sugmotor ger vad? drömhästar? Jaja, tror du på allvar att en steg1:ad r32 drar en steg3 s40 så lever du i drömmarnas värld min käre vän.

Stämmer, du behöver trycka i en kompressor för att du ska märka skillnad big_smile

Steg 1 VF Engineering Kompressor kit ger 320hk..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 juni 2008
skulle dock vilja se en volvo ta en kurva ordentligt...men men...

Mollllgan
22 juni 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
skulle dock vilja se en volvo ta en kurva ordentligt...men men...

Hahahha inga som helst problem... Kan man bara styra så.....

5 Inlägg
22 juni 2008
Zairon skrev:
Horizon skrev:
Pooorno skrev:

Steg 1 VF Engineering Kompressor kit ger 320hk..

He he, smakar det så kostar det. Går väl loss på runt 35lök om jag inte misstar mig.
För mindre än det så får man steg4+e85 hos Autotech.

Biltokig
870 Inlägg
22 juni 2008
Att du ens frågar? provkör en R32a och en S40 T5 så skall du få se på natt och dag lol
En trimmad S40 kan ju såklart gå bättre än golfen uppe i fart men du kan inte ens jämföra dem vad gäller körglädje - och det är ju trots allt det vi alla är ute efter... ELLER?!! hmm

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Tekniker
13 Inlägg
22 juni 2008
Känns som en grymt meningslös diskussion det här; Volvo-nissarna säger s40 och VW-nissarna säger R32. Ja, det var ju såååå märkligt! Måste jag säga Saab Turbo X då eller för att jag har Saab?

Nej, ut och provkör och välj själv, för här finns inga bra svar att hämta...

----------------------
Det går som det går...

474 Inlägg
22 juni 2008
en fråga, vad ska du ha bilen till? åka fram och tillbaka från jobbet eller leka med den eller göra bägge saker??

Själv hade jag nog valt S40in.. jag tycker dom är fräcka

Volvo S60 2.5T AWD

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 juni 2008
Pooorno skrev:
MeloveGolf skrev:
_S40_ skrev:
Har r32 turbo??? Känns som att 250 hk är tillräckligt=)

tja vem sa steg 1 inte innehåller turbo min vän? HGP stage 1 ~ 405PS/530Nm

Mollllgan
22 juni 2008
Trådstartare
Ruuska_ skrev:
en fråga, vad ska du ha bilen till? åka fram och tillbaka från jobbet eller leka med den eller göra bägge saker??

Själv hade jag nog valt S40in.. jag tycker dom är fräcka

Jag har den som allt i allo... Sen har vi ju barn med och då känns golfen lite liten bara...
Barnvagn etc etc... + Att vi kör med volvos bilstol=) känns som om den e högre än golfen själv..

Gillar s40 designen och antar att Komforten är helt okej... Nej lägger inga 30 löks på en kompressor
Finns inte i min värld.. Jag ska inte sätta några hastighetsrekord på E4:an bara glida hit o dit och ha en pålitlig bil helt enkelt...

Är det bara e85 som har steg 4??

Mvh

Körv
3 535 Inlägg
22 juni 2008
E85 är ett drivmedel..

Truckdriving Man

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 juni 2008
_S40_ skrev:
Nej lägger inga 30 löks på en kompressor
Finns inte i min värld
.. Jag ska inte sätta några hastighetsrekord på E4:an bara glida hit o dit och ha en pålitlig bil helt enkelt...

ok vi tar det en gång till:

turbokit på R32 alt kompressor ~ 320-405hk beroende på tillverkare
steg 4 E85 på T5 310hk/500nm

pris:32 395,00

du vill inte att den ska kosta för mycket eller dra mycket soppa, du ska transportera barn, och vill inte köra för snabbt och vill inte trimma

mitt nya råd:
köp s40:in
r32:an är mycket roligare,bekvämare etc men den passar inte in riktigt på dina kritirer då den kostar, drar massvis med soppa och bara skriker efter att man ska trycka plattan i mattan...
Senast redigerat av MeloveGolf (22 juni 2008)

Mollllgan
22 juni 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
_S40_ skrev:
Nej lägger inga 30 löks på en kompressor
Finns inte i min värld
.. Jag ska inte sätta några hastighetsrekord på E4:an bara glida hit o dit och ha en pålitlig bil helt enkelt...

Är det bara e85 som har steg 4??

Mvh

ok vi tar det en gång till:

turbokit på R32 alt kompressor ~ 320-405hk beroende på tillverkare
steg 4 E85 på T5 310hk/500nm

pris:32 395,00

Nej nej never=) 300 Häst sen e det bra.... Inte upp i 400 då kör jag av vägen o slutar nog illa...
Körde o smällde min 740 gl för det var för mkt häst under huven ca 62 eller nått=)

Mollllgan
22 juni 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
E85 är ett drivmedel..

Så mkt har jag med förstått=)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 juni 2008
Låter ju konstigt å skaffa r32 för att bara glida med...kan du lika gärna ta en gti.
Och s40 vs golf så e iaf golfen större inuti vad ja kan se (baksäte),helt annat bagageutrymme, mer lättlastat, men testa båda.. tycker s40 e väldigt meningslös modell, ska man ha en volvo så bör de ju vara minst en s60. Då är de iaf hyggligt stora i baksätet och framsätet..

Mollllgan
22 juni 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Låter ju konstigt å skaffa r32 för att bara glida med...kan du lika gärna ta en gti.
Och s40 vs golf så e iaf golfen större inuti vad ja kan se (baksäte),helt annat bagageutrymme, mer lättlastat, men testa båda.. tycker s40 e väldigt meningslös modell, ska man ha en volvo så bör de ju vara minst en s60. Då är de iaf hyggligt stora i baksätet och framsätet..

Word.. men vet fasen inte jag gillar bara formen på s40 tkr om den modellen s60 blir det kanske jag får väll provköra några och se vad jag kommer fram till..smile

Mvh

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
22 juni 2008
Öum - du vill ha en pålitlig bil till familjen och inte sätta några hastighetsrekord på E4an? Vad i H-e ska du med en 300hk volvo eller en 241hk golf till öht?
Satsa på en original V50 T5 istället? Plats till barnvagn, snygg design om du hittar en med kjolpaketet från Volvo, och du kan använda din volvo-stol...

300hk på framhjulen gör ingen mer än däck-firman glad.

Ingen bil med steg 3 eller 4 kan klassas som pålitlig.... Alla "steg" man tar frestar på marginalerna och saker kommer att gå sönder. Det gör det ju redan original smile
Men som många sagt, valet är ditt, och vad vi här tycker om bilarna bör väl sällan spela in på vilket val du ska göra...

/Mattias

465 Inlägg
22 juni 2008
inget val.. kör på r32an..

Mollllgan
22 juni 2008
Trådstartare
matteeee skrev:
Öum - du vill ha en pålitlig bil till familjen och inte sätta några hastighetsrekord på E4an? Vad i H-e ska du med en 300hk volvo eller en 241hk golf till öht?
Satsa på en original V50 T5 istället? Plats till barnvagn, snygg design om du hittar en med kjolpaketet från Volvo, och du kan använda din volvo-stol...

300hk på framhjulen gör ingen mer än däck-firman glad.

Ingen bil med steg 3 eller 4 kan klassas som pålitlig.... Alla "steg" man tar frestar på marginalerna och saker kommer att gå sönder. Det gör det ju redan original smile
Men som många sagt, valet är ditt, och vad vi här tycker om bilarna bör väl sällan spela in på vilket val du ska göra...

så sant som sagt men det finns ju race o liknande som man gjärna vill ha lite mos=)

Det jag har nu drar man med häst o vagn utan problem

Ja jag kommer provköra lite olika modeller så får vi se.......

Mvh

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 juni 2008
matteeee skrev:

efter att hans "ritkiga" kritierier har smygit fram måste jag hålla med.....han började kolla i lite fel ände verkar det som smile

Sök