HAr en saab 93 03:a aero som ja har fått en fel kod som säger att sensorn till vevaxeln är paj för ibland vill den inte starta o motorlampan lyser...men nu så har den bara slocknat???någon som fattar detta för de gör inte ja??
Skall till saab o kolla upp de på torsdagen men ville bara kolla ifall de fanns någon här som kanske vet vad de kan vara för fel
Sånt e jättesvårt o säga eftersom dessa nya bilar är fulla av elektronik, gör så att du åker till saab o kör en felsökning med datorn så kanske du får mer hum om felet. Hoppas det går bra.
Hm? Vill du ha bekräftat att det är vevaxelgivaren eller vad? Händer rätt ofta på t7:or När vevaxelgivaren har gett sig brukar bilen inte starta när den är varm, för att sedan starta utan problem när den svalnat.
Hm? Vill du ha bekräftat att det är vevaxelgivaren eller vad? Händer rätt ofta på t7:or När vevaxelgivaren har gett sig brukar bilen inte starta när den är varm, för att sedan starta utan problem när den svalnat.
Har inte 9-3 SS T8:a motorn?? Lr e jag ute u snurrar nu??
Stämmer. Missade att det var en SS
Står ingenstans att det är en SS.
2003 fanns både OG9-3 och SS/SC.
Står faktiskt inte ens att det är en 9-3:a utan en 93:a så då e ju *både* T7 och T8 helt fel
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
får du felkod på den givaren är det bara att byta, dom är ju itne okristiligt dyra och i 90% av alla fall så är det som felkoden säger. Iaf på volvo som jag meckar:P
Stämmer. Missade att det var en SS
Står ingenstans att det är en SS.
2003 fanns både OG9-3 och SS/SC.
Står faktiskt inte ens att det är en 9-3:a utan en 93:a så då e ju *både* T7 och T8 helt fel
Hehe :p Man ser ju dock att han har en 9-3 till vänster som råkar vara en SS Hur som helst så rekommenderar jag trådskaparen att kolla med forum.saabturboclub.com