2869
Sök

Sänkningsattsen gjorde inte bilen lägre?

17 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Tja. Har precis beställt sänkfjädrar från realcar o får hem dem och slänger på dom bakersta först och ser ingen skillnad alls ? fjädrarna skulle sänka bilen 30 mm. Tänkte höra om realcar inte kan ordna andra om de e någon som vet var man kan få tag på fjädrar till ett hyfsat bra pris:D Tack på förhand

SQ
1 343 Inlägg
24 juni 2008
kan juh va så att dom gamla va slut ibak å automatist sääkta, å nu får du nya fräscha som håller bilen uppe.. kan juh va så.. hört talas om de där innan...

Ljudnörd!

406 Inlägg
24 juni 2008
Jag köpte mina fjädrar hos GE Motorsport billigt och bra - http://gemotorsport.jetshop.se/

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

1 142 Inlägg
24 juni 2008
men har du testat sätta på dom runt om...då ser du ju om den hänger mer i fram..... annars håller ja med lardi

613 Inlägg
24 juni 2008
Kan ju kanske sätta sig lite när du kört me den lite mer oxå...

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
24 juni 2008
Kör några mil så ska du se att den nog sätter sig en bit! Så brukar det vara...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 juni 2008
Som det redan sagts så är ju inte splitter nya sänkfjädrar riktigt "Plug 'n' Play" utan man får slänga på dom och sedan köra en bra bit så att fjädrarna sätter sig som dom ska.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Med lem
1 127 Inlägg
24 juni 2008
Annars så fram med kapen. smile

Bara för jag skrev det kommer alla flyga på mig "raggarmetoder","oseriöst","förstör fjädarna". Men så är det definitivt inte.

Vad skiljer t ex H&R fjädrar mot andra fjädrar?

Fjäderkonstanten är linjär mot antal lindningsvarv, så fjäderhårdhet stiger om man kapar av varv.
Om bara fjädersätena funkar så är det bara kapa fjädrana.

Kan slänga ihop en setup för banracing/drifting/rally eller vad som helst från biltema för under tusenlappen. Finns lista på rejsa.nu med mått och fjäderkonstanter på biltemas fjädrar.
Senast redigerat av H3dlund (24 juni 2008)

9 Inlägg
25 juni 2008
När jag sänkte min bil så tror jag att man skulle åka 100 mil ungefär innan dem satte sej ordentligt..sen är det ju så att om dom gamla fjädrarna var slitna så kommer det inte sänka den biten som uppges..

Born From Jets

Sök