Va ute nu o kollade lite i motorn på min bil å märkte att min 2 stora fläktar inte snurrade!!! någon som vet vad de kan vara för fel, är de farlig och kanske någon som vet var dom säkringarna sitter???
de ska kanske inte snurra om nte bilen är MKT varm:P...
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
de kan vara säkringen men de kan oxå bara vara de att kontakterna har ärjat. men kolla på säkringschemat så ser du vart dom sitter:) farligt o farligt, de e kanske inte riktigt bra om man säger så. men dom kan sättas igång på hög temperatur. har du kollat de? dom kanske inte blir aktiva förrän motorn e uppe i ca 90-95 grader om inte ännu högre.
skulle tro att fläktarna drar igång vid 95-105 grader nånting, en modern bil med övertryck i kylsystemet kokar inte förrens vid 110-115 grader! skulle annars tro på en säkring/kontaktärgningar
Mina på 9-3an startar inte förrän det behövs heller. Står man på tomgång länge så drar en fläkt igång och blåser som tusan, sen lägger den av efter typ 5-30 sekunder, olika från gång till gång beroende på hur varm den är antar jag.
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!