Bi0HaZZarD skrev:
okej. haha
ingen verkar ha några bra erfarenheter av 92-93 då. Då får jag satsa på 94 och framåt istället. Fick sålt min ena volvo idag och det höjde budgeten till ca 30000kr istället. Ni som säger att den är slö, vad jämför ni med då? Jag har inte så stora krav mer än att den ska vara snabbare än en orginal volvo 740gl.
Något speciellt att kika på 94 och framåt?
Då får väll jag slänga in lite info
Jag har en 93:a och är jag den enda som är nöjd eller?
Har inte haft större problem förutom bromsok som har bytts, sen även en bärarm men den har inte med 93:an att göra specefikt.
Annars är jag grymt nöjd med min. Det som någon sa att glt:en skulle vara slö har antagligen råkat ut får någon med trasigt hmm vad den nu heter som öppnar gasspjället vid strax efter 4500 varv.
Sen är det rost du ska kolla (men det kan lika gärna finnas på vilken 850 du än hittar) kolla vid bakre dörrarna, uder bagageluckan och motorhuven.
Det är med det äldre utseendet är ju inget större problem då kofongare och lampor kan man komma undan med rätt billigt med sen om man vill byta.
Så hittar du en fin 93:a som du tycker om så hade jag inte tvekat, men kolla defenitivt runt.
Och alla barnsjukdommar att folk hänger upp sig på dom, när allt i princip är åtgärdat för flera år sedan. Detta gäller ju alla bilar som är av de första årsmodellerna.
Men hoppas du hittar en fin bil så så lycka till
Ps för att undvika problem med bromsarna bak, använd alltid handbroms vid parkering och ha gärna en extra tyngd där bak. (ska visst hjälpa vad jag hört av en volvomeck) så i med baslådan bara