3249
Sök

Hur gör man en burnout?

JDM
593 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
Hallå jag måste bara fråga, hur gör man igentligen en lång burnout?

Klart att jag får däcken att släppa någon gång om jag gasar hårt, men inte en lång sträcka och jag rör ju på mig.

Men folk i bakhjulsdrivna bilar som står still och gör en burnout håller ni nere bromsen då eller? Tänkte att det lär ju slita helt galet mycket på bromsarna och inte alls vara något vidare bra för motor och transmission, eller är det bara ganska små slitage man får ta?

Bara kul att veta big_smile

Det ska vara JDM och bana!

Avstängd
962 Inlägg
27 juni 2008
Ja, man bromsar.

172 Inlägg
27 juni 2008
vänster fot på broms höger på gasen thats it big_smile

wroooooomprrrsssssscccchhhh

Ninja
174 Inlägg
27 juni 2008
om man har framhjuls drifft är de bara dra i handbromsen å gasa för glatta livet smile

JDM
593 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
Hehe jahopp ok, men sliter det mycket då?

2 751 Inlägg
27 juni 2008
Man trycker ner bromsen, Bromsarna tar typ 70%fram

Who Djaa bless no man curse

Ninja
174 Inlägg
27 juni 2008
Haxxel skrev:

sliter väl inte mer än man vill

2 072 Inlägg
27 juni 2008
de sliter ju i bakbromsarna.. wink du håller emot.. fast inte egentligen tongue e ba o köpa nya klossar sen tongue

Sandzoo i da house

Meister
6 763 Inlägg
27 juni 2008
sandzoo skrev:
de sliter ju i bakbromsarna.. wink du håller emot.. fast inte egentligen tongue e ba o köpa nya klossar sen tongue

De sliter ju inte så värst mycke iaf. De går åt många gångar bakdäck innan bromsarna tar slut

872 Inlägg
27 juni 2008
det sliter inte alls mö. bilen vill burna så den slits inte, det e tvärt emot, helt enkelt nyttigt eftersom bilen blir glad. där flög fantasin iväg lite kanske men det sliter inte alls mycket

If its too loud you are too old!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 juni 2008
Man får lära sig att inte bromsa för mycket, jag har sett många som har lite effekt under huven som håller aldeles för hårt på bromsen, då glöder skivorna bak efter ett tag...

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 juni 2008
Haxxel skrev:

Nä, det sliter inte. Stå där o hoppa tills det smäller.

Så här gör du:
Dra åt handbromsen. Hårt!
Dra upp motorn på 7000rpm.
Släpp kopplingen.
Håll gasen stenhårt i botten.

Sedan är det bara att spinna runt korvmojjen. Flest varv vinner.

http://butlersheetmetal.com/tinbasherblog/images/deliverance_dueling_banjos.jpg

neutral

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

KHRacing
28 juni 2008
1: varva motorn tills den skriker, höj sedan varvet 50% till
2: lägg i tvåans växel skraaaaaaap
3: sidsteppa kopplingen.....
4: K L O N K
5: ring skroten & fråga efter en beggade låda...

KHRacing
28 juni 2008
--- :d ---

34 Inlägg
28 juni 2008
man kan också göra så som jag..först så står jag still...sen trampar man gasen i botten..sen växlar man till tvåan o fortsätter med gasen i botten..sen tar man in trean o då skriker det en lite kortare stund men då är det oftast dags att bromsa....annars får man lägga in fyran..men då kör jag ju 180kmh om jag  måste växla till fyran.....men hoppas detta inlägg underlättar dina funderingar nu..det är ju iaf det enklaste sättet att bränna däck om man inte ha en riktig amerikanare...så prova detta...

Med.lem
3 759 Inlägg
28 juni 2008
Jag flyttar iaf vänsterfoten från kopplingen å håller den på bromsen, är jag ensam om  de lr?

Förövrigt äre bara raggare som brunar, man ska köra på ställ, det är de som är coolt cool

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

JDM
593 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Hehe ok såklart blev det massa ironiska inlägg tongue men jag har fått svar på min fråga men det är inte för att jag själv vill burna, jag tycker det är lite onödigt och att det finns fetare grejer att göra plus att min bil är framhjulsdriven så får jag för mig att burna drar jag bara i handbromsen.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 juni 2008
ni som säger att det inte sliter så mycket vad sncakr ni om ?
det sliter grymt mycket på växellåda kardan och bak/framaxel bussningar bromsar däck å hela skiten

Med.lem
3 759 Inlägg
28 juni 2008
Haxxel skrev:
Hehe ok såklart blev det massa ironiska inlägg tongue men jag har fått svar på min fråga men det är inte för att jag själv vill burna, jag tycker det är lite onödigt och att det finns fetare grejer att göra plus att min bil är framhjulsdriven så får jag för mig att burna drar jag bara i handbromsen.

Nej snälla gör inte det...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök