Hallå jag måste bara fråga, hur gör man igentligen en lång burnout?
Klart att jag får däcken att släppa någon gång om jag gasar hårt, men inte en lång sträcka och jag rör ju på mig.
Men folk i bakhjulsdrivna bilar som står still och gör en burnout håller ni nere bromsen då eller? Tänkte att det lär ju slita helt galet mycket på bromsarna och inte alls vara något vidare bra för motor och transmission, eller är det bara ganska små slitage man får ta?
det sliter inte alls mö. bilen vill burna så den slits inte, det e tvärt emot, helt enkelt nyttigt eftersom bilen blir glad. där flög fantasin iväg lite kanske men det sliter inte alls mycket
Man får lära sig att inte bromsa för mycket, jag har sett många som har lite effekt under huven som håller aldeles för hårt på bromsen, då glöder skivorna bak efter ett tag...
1: varva motorn tills den skriker, höj sedan varvet 50% till 2: lägg i tvåans växel skraaaaaaap 3: sidsteppa kopplingen..... 4: K L O N K 5: ring skroten & fråga efter en beggade låda...
man kan också göra så som jag..först så står jag still...sen trampar man gasen i botten..sen växlar man till tvåan o fortsätter med gasen i botten..sen tar man in trean o då skriker det en lite kortare stund men då är det oftast dags att bromsa....annars får man lägga in fyran..men då kör jag ju 180kmh om jag måste växla till fyran.....men hoppas detta inlägg underlättar dina funderingar nu..det är ju iaf det enklaste sättet att bränna däck om man inte ha en riktig amerikanare...så prova detta...
Hehe ok såklart blev det massa ironiska inlägg men jag har fått svar på min fråga men det är inte för att jag själv vill burna, jag tycker det är lite onödigt och att det finns fetare grejer att göra plus att min bil är framhjulsdriven så får jag för mig att burna drar jag bara i handbromsen.
ni som säger att det inte sliter så mycket vad sncakr ni om ? det sliter grymt mycket på växellåda kardan och bak/framaxel bussningar bromsar däck å hela skiten
Hehe ok såklart blev det massa ironiska inlägg men jag har fått svar på min fråga men det är inte för att jag själv vill burna, jag tycker det är lite onödigt och att det finns fetare grejer att göra plus att min bil är framhjulsdriven så får jag för mig att burna drar jag bara i handbromsen.