3139
Sök

Vad ska jag göra? Verkstaden blir aldrig klar med min bil. "Har fått tillbaks bilen tillfälligt"

FreddeK
30 juni 2008
JapMax skrev:
Jag har samma problem med, jag lämna in min bil till en skojjare som kallar sig Japmax här på forumet!
Ha skulle vart klar för 2 år sedan, och jag har fortf ingen hel bil sad

den där japmax hänger nog lite för mycket på gorg. wink

back to topic.

Giftig
419 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Freddeponken skrev:
bara prata med dom och säg att du måste ha bilen ett visst datum för du ska på semester...då får dom ju jobba på lite. Japp klart du ska ha kompensation för ett utlovat datum är ju sagt. Men det är semestertider osv så dom är nog lite tidsoptimister tyvärr.

Mvh Fredde

Jo jag har vart där nu och lackeraren ska ha semester nu igentligen men det får han inte för han måste bli klar med min bil. Det är bara den han får jobba med nu, säger de iallafall och jag hoppas att det är så.
Hoppas att allt löser sig till det bästa så fort som möjligt.

LTJD

Billackerare
365 Inlägg
30 juni 2008
de e surt, ja lider me dej..de e surt o va utan sin bil..de e ju ändå nu man vill ha den..
jag e lackerare o jag har en hellack på en bil inne o de va ett rejält renoveringsobjekt! nu har ja haft den lite mer än 1månad pga att man har massor av försäkringsjobb o göra..

MEN vi sa till ägaren från början, den blir klar när den blir klar, de får ta sin tid de tar lixom de går inte stressa en hellack..o han köpte de, han kommer 1gång  i veckan o kollar på bilen..o han gnäller inte, o de beror på att vi sa från början vi lovar inget datum..så när de handlar om hellack e de värdelöst o lova ett datum !! så ja tycker nog de e bara o hetsa på lackeraren att ja ska ha bilen annars e de ju bara o hämta den som den står o ta den nån annanstans o du betalar ingenting !...

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Giftig
419 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Crazygreek skrev:
de e surt, ja lider me dej..de e surt o va utan sin bil..de e ju ändå nu man vill ha den..
jag e lackerare o jag har en hellack på en bil inne o de va ett rejält renoveringsobjekt! nu har ja haft den lite mer än 1månad pga att man har massor av försäkringsjobb o göra..

MEN vi sa till ägaren från början, den blir klar när den blir klar, de får ta sin tid de tar lixom de går inte stressa en hellack..o han köpte de, han kommer 1gång  i veckan o kollar på bilen..o han gnäller inte, o de beror på att vi sa från början vi lovar inget datum..så när de handlar om hellack e de värdelöst o lova ett datum !! så ja tycker nog de e bara o hetsa på lackeraren att ja ska ha bilen annars e de ju bara o hämta den som den står o ta den nån annanstans o du betalar ingenting !...

Okej, tack för dit medlidande. Jo det är ju det jag blir så sur/ledsen över, att han sa ett datum som han sedan inte kunde hålla. då hade det vart bättre att han inte hade sagt nått datum som du säger.

Sen så hade de gett mig ett lackprov med en slags lila "flake/pearl" som bara syns när solen ligger på.
På det lack provet så va det en hel del lila "prickar" som reflekterade sig och jag tyckte att det var jävligt snyggt och ville ha så, men nu när de har lackat bilen så syns det knappt och jag är inte alls nöjd. Visserligen så skulle jag inte behövt betala extra för det eftersom det drog ut på tiden men jag är ändå missnöjd med även det.

Har dock blivit lovad på heder & samvete att den SKA vara färdig nästa vecka.

LTJD

vingåker
68 Inlägg
3 juli 2008
Varför plockar du ej ut bilen och hittar ett bättre företag så håller det dom lovar?

Drive Nice!

741 Inlägg
3 juli 2008
Jag hade sagt att på Fredag så måste jag ha bilen får då ska jag till stockholm till min bror som fyller 30 eller något!! och du bara måste ha den då, eftersom dom har lovat att den skulle vara färdig för 3 veckor sedan så kan dom inte säga att är den inte färdig så är den inte, den SKA vara färdig.. Åk till dom eller ring nu eller imorgon och säg att du verkligen måste ha bilen på Onsdag! Det hade jag gjort..

vingåker
68 Inlägg
3 juli 2008
Joo skrev:
Jag hade sagt att på Fredag så måste jag ha bilen får då ska jag till stockholm till min bror som fyller 30 eller något!! och du bara måste ha den då, eftersom dom har lovat att den skulle vara färdig för 3 veckor sedan så kan dom inte säga att är den inte färdig så är den inte, den SKA vara färdig.. Åk till dom eller ring nu eller imorgon och säg att du verkligen måste ha bilen på Onsdag! Det hade jag gjort..

Ja det är också en lösning du kan prova.Tyvärr tror jag ej det hjälper.

Drive Nice!

Giftig
419 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
s15 skrev:
Varför plockar du ej ut bilen och hittar ett bättre företag så håller det dom lovar?

För att nu är det så långt gånget, det är inte så mycket jobb kvar och då känner jag att de lika gärna kan göra färdigt det.

LTJD

Giftig
419 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Joo skrev:

Jo det kan ju vara en variant, jag har faktiskt kört med den redan fast med en sanningsenlig sak.
Jag fyller år på tisdag och sagt att det skulle vara kul om jag fick bilen då och nu har de faktiskt dragit upp på tempot lite.
Sen så får lackeraren jobba fast han igentligen har semester.

LTJD

Kombi-Nation
289 Inlägg
5 juli 2008
Verkligen tråkigt att männiksor är så falska av sig.

Om du ännu inte har fått bilen tillbaka så hade jag gått ner till dom och sagt att nästa vecka måste bilen vara klar för jag ska på utlandssemester. Och är den inte klar så får han ordna fram en bil till dig som du kan åka med, för resa ska du. Och eftersom han har lovat dig ett datum så ska han ffs hålla det också. Det tror jag lär skrämma honom en hel del för han vill nog inte låna ut en bil gratis, så din måste han göra färdigt.

Men när du nu fått tillbaka bilen så ska du nog säga till honom hur missnöjd du är och att du inte kan rekommendera den här firman till andra. Han kommer att tappa hakan.

Stå på dig ! Kunden har alltid rätt ! big_smile

Giftig
419 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Fetazde skrev:
Verkligen tråkigt att männiksor är så falska av sig.

Om du ännu inte har fått bilen tillbaka så hade jag gått ner till dom och sagt att nästa vecka måste bilen vara klar för jag ska på utlandssemester. Och är den inte klar så får han ordna fram en bil till dig som du kan åka med, för resa ska du. Och eftersom han har lovat dig ett datum så ska han ffs hålla det också. Det tror jag lär skrämma honom en hel del för han vill nog inte låna ut en bil gratis, så din måste han göra färdigt.

Men när du nu fått tillbaka bilen så ska du nog säga till honom hur missnöjd du är och att du inte kan rekommendera den här firman till andra. Han kommer att tappa hakan.

Stå på dig ! Kunden har alltid rätt ! big_smile

Jodå jag är på honom hela tiden å berättar hur missnöjd jag är med att det inte är färdigt och att allt tar sån tid, men jag skäller inte. Jag tar det lugnt och "skäller" med lugnt humör och komplicerade ord för jag vet att det tar hårdare.
Och det om att jag måste ha en bil funkar tyvärr inte för jag har andra bilar inom familjen som jag kan låna och det vet han om för sånt pratade vi om i ett tidigare skede och såhär i efterhand så kan jag väl själv känna att det va dumt av mig att säga så.
Sen är det så jävla synd att jag ska behöva gå och vara förbannad för de är så jävla trevliga människor, tråkigt bara att han inte kunde göra en bättre uppskattning av tiden på jobbet.

LTJD

Billackerare
365 Inlägg
6 juli 2008
hur har de gått ? fått nån bil än eller ?

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Giftig
419 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Crazygreek skrev:
hur har de gått ? fått nån bil än eller ?

Nepp, ännu ingen bil. men jag har så mycket att göra den här veckan så även om den är klar imorrn så hämtar jag den inte föränns på torsdag.
Då får ju dom vänta på mig också, efter allt väntande jag har lagt ner på dom.
Sen så hinner får han tid på sig att snygga till den riktigt ordentligt för det tycker jag att de är skyldiga mig, visst ska man få tillbaks en bil som man har lämnat ifrån sig i samma goda skick som när man lämnade in den men nu tycker jag att han kan snygga till den lite extra.

Men jag säger till här i tråden så fort jag får tillbaks den.

LTJD

Giftig
419 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Spännande nyheter igen till alla intresserade.

Jag har fortfarande inte fått nån bil. Nu verkar det som att de bara stressar å vill bli av med bilen så varken dom eller jag va nöjda med delarna som de har lackat nu senast. Så de ska göra om alla kjolar runt om och lite annat.

Ser fram emot att det ska bli oktober så att jag kanske har fått tillbaks bilen då.

LTJD

Giftig
419 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
broken_wings87 skrev:
shiiiet....

Ja det kan man lugnt säga.

LTJD

Giftig
419 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Nu har jag fått tillbaks bilen tillfälligt.

Det är saker kvar som de ska göra men nu har jag iallafall fått den så att jag kan förbereda den lite och sen åka till rättviksträffen.
Senast redigerat av _VeNoM_ (22 juli 2008)

LTJD

Giftig
419 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Ska försöka få till lite bra bilder på träffen och lite andra bilder med.
Så att ni får se hur den ser ut för tillfället.
Bilder kommer alltså på söndag eller måndag.

LTJD

Giftig
419 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Sådär, nu finns det bilder på hur bilen ser ut för tillfället smile

LTJD

Sök