terazzi skrev:
hehe ja gärna
![smile](img/smilies/smile.png)
om ja får jobb så ska saaben hållas kvar ett litet tag och tänkte fixa till den då lite granna
![smile](img/smilies/smile.png)
och jag älskar ventilerade huvar så ja gärna
![smile](img/smilies/smile.png)
TACK
Då ska du få en kort guide:
¤ Mät ut noga på huven där du vill ha "gälarna", kolla så det inte går några balkar där som håller ihop huven.
¤ Jag använde dremel och sticksåg för att kapa i huven, har du tillgång till vattenskärning så är det ju ett bra alternativ
![wink](img/smilies/wink.png)
Tänk på att ha många kapskivor till dremeln hemma (det hade inte jag)
¤ Var noggrann med att passa in de stödbitarna av metall på sidorna, det kommer du att spara massor av spackling på - jag var tyvärr inte så noggrann, så det får jag lida för nu
![smile](img/smilies/smile.png)
Svetsa inte för mycket, för huven slår sig lätt (fråga krutmats
![wink](img/smilies/wink.png)
)
¤ Jag använder kemisk metall för att spackla upp det som inte vart bra, vet inte om det är det bästa. funkar det inte så får jag väl göra om det om något år eller så
![smile](img/smilies/smile.png)
¤ Ett annat alternativ är ju att du skär ut den bit i motorhuven där du vill ha "gälarna" och gör dem i en lite kraftigare plåt och sedan svetsa dit på motorhuven igen, men då bör du svetsa i omgångar så det inte blir för varmt och slår sig
![smile](img/smilies/smile.png)
skulle någon ha några nadr idéer eller synpunkter så är det bara att fylla på
![cool](img/smilies/cool.png)
Eller om ni har frågor på beskrivningen
![wink](img/smilies/wink.png)
// Victor