Hejsan har ett slutsteg,baslåda, Bilstereo som jag köpt nu men bilstereon är inte helt nye men inte så gammal heller det är en Pionner. Vad ska jag tänka på innan jag byter stereon och börjar dra kablar?
Ja, glöm inte att du måste byta plats på 2 stift i iso-kontakten som är för strömmen. Konstantström och tändningsström sitter tvärtom jämfört mot standard iso från Saabs fabrik.
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Okey hehe men vet du hur man enklast tar ut stereon=,det går med nycklar men det är just det jag inte har .. MEn kan man prova att få ut stereon på något annat sätt?
Ja, så länge du lyckas pilla loss hakarna som sitter i hålen så får du lös stereon och precis som Swedenrockers nämnde är det bara fantasin som sätter gränser för vad du kan använda dig av
Knivigare blir et om det är L-formade nycklar du ska ha. Finns dock såna att köpa på bilstereo-affärer.
Att ta ut den där enheten på 9-3:a så kan du ta vad som, som passar in i de fyra hålen. Sen så bänder du dom innåt mot stereon så är det bara att vicka den utåt.
Har du AS2 eller AS3 i din bil orginal? Alltså om du har högtalare i framdörrarna så har du AS3?
Vilka kontakter är det jag ska byta det är på bilstereo iso kontakten eller?
Losgard skrev:
Ja, glöm inte att du måste byta plats på 2 stift i iso-kontakten som är för strömmen. Konstantström och tändningsström sitter tvärtom jämfört mot standard iso från Saabs fabrik.
Tyckte att det framgick klart och tydligt, men uppenbarligen inte.
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Okey jag har isokontakten framför mig nu om du kunde guida mig lite är ändå första gången jag har satt in ljud i en bil och så .. är nybörjare på detta