3693
Sök

Byta ljud i min Saab 9-3 (1999) . vad ska tänka på?

116 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Hejsan har ett slutsteg,baslåda, Bilstereo  som jag köpt nu men bilstereon är inte helt nye men inte så gammal heller det är en Pionner. Vad ska jag tänka på innan jag byter stereon och börjar dra kablar?

Kommer orginal högtalarna att fortfarande funka ?
Senast redigerat av Adamski (30 juni 2008)

1 688 Inlägg
30 juni 2008
Ja, glöm inte att du måste byta plats på 2 stift i iso-kontakten som är för strömmen.
Konstantström och tändningsström sitter tvärtom jämfört mot standard iso från Saabs fabrik. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

116 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Okey hehe men vet du hur man enklast tar ut stereon=,det går med nycklar men det är just det jag inte har .. MEn kan man prova att få ut stereon på något annat sätt?

230 Inlägg
1 juli 2008
Ja, så länge du lyckas pilla loss hakarna som sitter i hålen så får du lös stereon och precis som Swedenrockers nämnde är det bara fantasin som sätter gränser för vad du kan använda dig av tongue

Knivigare blir et om det är L-formade nycklar du ska ha. Finns dock såna att köpa på bilstereo-affärer.

Second place is the first loser

(none)
1 725 Inlägg
1 juli 2008
Att ta ut den där enheten på 9-3:a så kan du ta vad som, som passar in i de fyra hålen. Sen så bänder du dom innåt mot stereon så är det bara att vicka den utåt.

Har du AS2 eller AS3 i din bil orginal? Alltså om du har högtalare i framdörrarna så har du AS3?

--Lev i går som det vore i morgon--

1 688 Inlägg
1 juli 2008
Biltema har vanliga radio-nycklar för 9.90:-
Funkar klockrent. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

116 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Vilka kontakter är det jag ska byta det är på bilstereo iso kontakten eller?

1 688 Inlägg
1 juli 2008
Adamski skrev:
Vilka kontakter är det jag ska byta det är på bilstereo iso kontakten eller?

Losgard skrev:
Ja, glöm inte att du måste byta plats på 2 stift i iso-kontakten som är för strömmen.
Konstantström och tändningsström sitter tvärtom jämfört mot standard iso från Saabs fabrik. smile

Tyckte att det framgick klart och tydligt, men uppenbarligen inte. hmm

116 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
jag har faktiskt provat det men det hände inte så så mycket .. så ändrade plats på dem och allt men strömmen till slutsteget fortsätter att vara på

1 688 Inlägg
1 juli 2008
Slutsteget har jag aldrig nämnt, bara konstantström och tändningsström.
Byter du inte plats på dom så kommer inga inställningar i stereon sparas.

116 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Okey jag har isokontakten framför mig nu om du kunde guida mig lite är ändå första gången jag har satt in ljud i en bil och så .. är nybörjare på detta

116 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Tack för hjälpen nu har jag grejat allt big_smile furom att dra rca kablarna och så men det är la bara lossa någon kåpa big_smile

Sök