tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
varför stryper man en R1 till 55 kw ? finns ju inte någon anledning tycker jag, då dessar har väl mer än den dubbla effekten original.
försäkringen är ju visst de dyra på R1
, polaren betalade ungefär 30 tusen för sin R6a.
En strypt R1 som är
reggad på 55kw är billigare än en original R1 att försäkra.
(Nyckelordet är markerat med tjock text.)
Min lillebror hade en ZX7-r (Ninja) som han som 19-åring betalade 300kr/månad för.
Och den hade 122hk ostrypt men var inreggad med betydligt mindre.
vad kostar R1an då ? du behöver ju inte dumma dig för jag fattar svenska. men anser att vill man ha en R1 så varför ens strypa den ? då är de inte något roligt med dem längre ju.
Om jag köper den (Vilket jag inte gör eftersom att ingen vill ha min bil) så tas ju brickorna bort direkt så att den kan andas som den ska.
Då betalar jag för en R1 med 55kw men kör en R1 med full effekt.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.