3137
Sök

TESTA DIG SJÄLV: Är du en Autoholic?

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Ett roligt test som jag hittade på nätet!
Är du beroende av din bil?

Besvara följande 10 frågor:

1. Använder du bilen 5-7 dagar i veckan?

2. Mår du dåligt och känner dig hjälplös när bilen är på reparation och du blir billös?

3. Tycker du om att ensam åka ut på långa bilturer utan att ha något egentligt mål?

4. Tar du bilen på även så korta turer att det tar längre tid att hitta parkering än vad det tog att köra?

5. Lägger du mer pengar på din bil än på hyra eller mat varje månad?

6. Har det hänt att du kört utan giltigt körkort eller i dåligt skick bara för att du tycker att du inte haft något val?

7. Beklagar du dig över ökad trafik och dålig luft utan att inse din egen del i problemet?

8. Tycker du att trafikproblemen i städerna ska lösas med fler vägar?

9. Ger körningen dig ett bättre självförtroende?

10. Har du en kärleksfullare relation till din bil än till de flesta människorna runt omkring dig?

På hur många frågor svarade du ja?

0: Frid och fröjd.

1-2: Begrunda gärna din relation till din bil, du kan mycket väl vara en autoholic.

3 eller fler: Inget tvivel, du är en autoholic!

Testet är gjort med inspiration av Riley Geary, som är konsult för bilfri livsstil. Hans test (A self-help program for petro-junkies), blev inspirationskälla för Randall Ghent som sedan grundade Anonyma Autoholics.

Källa: http://www.aftonbladet.se/bil/article2853728.ab

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
10 juli 2008
svårt att lista ut va ja blev!!! :-P

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

4 506 Inlägg
10 juli 2008
10 Av 10.

Fråga nr:6= Har aldrig kört med alkohol i blodet, Dock kört mkt bil utan körkort.
Även arbetat extra som Pizza Bud utan körkort cool
Senast redigerat av _Wallis_ (10 juli 2008)

Kan du andas kan du dö.

1 754 Inlägg
10 juli 2008
2 Av 10.

Men detta är löjligt, 3 eller mer så är man Alcoholic?! 6 eller mer stämmer nog tror jag...
Senast redigerat av Holiace (10 juli 2008)

Jag kan inget om allt.

406 Inlägg
10 juli 2008
haha en obotlig Autoholic

:DPlattan i mattan:D

Muttley
11 juli 2008
använder enbart bilen 5-7 dagar i veckan resten svara jag nej till då jag har en mc så känner jag inte mig så hjälplös om man behöver låna iväg bilen till en reperation smile

586 Inlägg
11 juli 2008

1. Använder du bilen 5-7 dagar i veckan?

2. Mår du dåligt och känner dig hjälplös när bilen är på reparation och du blir billös?

3. Tycker du om att ensam åka ut på långa bilturer utan att ha något egentligt mål?

4. Tar du bilen på även så korta turer att det tar längre tid att hitta parkering än vad det tog att köra?

5. Lägger du mer pengar på din bil än på hyra eller mat varje månad?

6. Har det hänt att du kört utan giltigt körkort eller i dåligt skick bara för att du tycker att du inte haft något val?

7. Beklagar du dig över ökad trafik och dålig luft utan att inse din egen del i problemet?

8. Tycker du att trafikproblemen i städerna ska lösas med fler vägar?

9. Ger körningen dig ett bättre självförtroende?

10. Har du en kärleksfullare relation till din bil än till de flesta människorna runt omkring dig?

1-2: Begrunda gärna din relation till din bil, du kan mycket väl vara en autoholic.

3 eller fler: Inget tvivel, du är en autoholic!

1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. Ja
5. Nej
6. Nej
7. Nej
8. Jajamenssan
9. Öh.. Näe?
10. Hellre bilen än kärringen, ja!

12 086 Inlägg
11 juli 2008
Fick 6 "JA".. får väl anse mig ganska biltokig smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 juli 2008
6/10! Autoholic.
Fråga 10. Bilen kommer efter nära och kära.
Fråga 5. Gör den det är det dags att se över vad fan man har för skorv.. wink
Min hyra och matkostnad ligger långt över vad jag lägger ut på bilen per månad. T.o.m bensinen. tongue
Sen fråga 6. Den som svarar ja och menar att personen kört påverkad är inget annat än en idiot.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Saaboholic
3 129 Inlägg
11 juli 2008

1. Använder du bilen 5-7 dagar i veckan?  JA

2. Mår du dåligt och känner dig hjälplös när bilen är på reparation och du blir billös?  JA

3. Tycker du om att ensam åka ut på långa bilturer utan att ha något egentligt mål?  JA

4. Tar du bilen på även så korta turer att det tar längre tid att hitta parkering än vad det tog att köra? kan hända..aldrig räknat på det ..

5. Lägger du mer pengar på din bil än på hyra eller mat varje månad?  JA!

6. Har det hänt att du kört utan giltigt körkort eller i dåligt skick bara för att du tycker att du inte haft något val? Jopp tyvärr, dock har jag ALDRIG kört full eller påverkad av andra substanser.

7. Beklagar du dig över ökad trafik och dålig luft utan att inse din egen del i problemet? Typ.. men jag ska få köra och inte alla andra!

8. Tycker du att trafikproblemen i städerna ska lösas med fler vägar? Nej men med STÖRRE!

9. Ger körningen dig ett bättre självförtroende? Det är en definations fråga wink Vem blir inte stolt när den drar nån vid ett rödljus race? smile

10. Har du en kärleksfullare relation till din bil än till de flesta människorna runt omkring dig? Ja! Ho' klagar aldrig och ber aldrig om något, och när ho' får nytt godis spinner ho' så fint så wink

3 eller fler: Inget tvivel, du är en autoholic! WOHO! MI IZ ROXANDO!

Testet är gjort med inspiration av Riley Geary, som är konsult för bilfri livsstil. Hans test (A self-help program for petro-junkies), blev inspirationskälla för Randall Ghent som sedan grundade Anonyma Autoholics.

Källa: http://www.aftonbladet.se/bil/article2853728.ab
Senast redigerat av hedley (11 juli 2008)

"Liberty of thought is the life of the soul"

Idiot..
285 Inlägg
11 juli 2008
1. Använder du bilen 5-7 dagar i veckan?: Jo det gör jag.

2. Mår du dåligt och känner dig hjälplös när bilen är på reparation och du blir billös?: Jo,då blir jag oftast sittande hemma om jag inte får låna mammas bil.

3. Tycker du om att ensam åka ut på långa bilturer utan att ha något egentligt mål?: Ja,men nu när bensinen är så jävla dyr så händer det sällan..

4. Tar du bilen på även så korta turer att det tar längre tid att hitta parkering än vad det tog att köra?: Beror på,Tex. Spöregnar det ute och jag inte vill bli blöt så gör jag det.

5. Lägger du mer pengar på din bil än på hyra eller mat varje månad?: Nej

6. Har det hänt att du kört utan giltigt körkort eller i dåligt skick bara för att du tycker att du inte haft något val?: Jepp,innan jag tog körkortet

7. Beklagar du dig över ökad trafik och dålig luft utan att inse din egen del i problemet?: Nej

8. Tycker du att trafikproblemen i städerna ska lösas med fler vägar?: Syftar du på bilköerna?

9. Ger körningen dig ett bättre självförtroende?:  Svårt att svara på,Beror helt på vad jag kör för bil och hur/var jag kör.

10. Har du en kärleksfullare relation till din bil än till de flesta människorna runt omkring dig? : Nej inte längre,brukar faktist tröttna på bilen rätt fort och vilja ha en annan..

hades2k
11 juli 2008
9 av 10 smile.
Bara fråga 6 som e nej...

455 Inlägg
11 juli 2008
HAHAHA! jävligt roligt hehe 5 ja så man är väll lite biltokig haha!

>syns man inte finns man inte<

42 Inlägg
11 juli 2008
9/10
Hyra n shit är lite högre än bensin/skatt o allt inräknat per månad faktist :>
och nej aldrig fyllekört.. utan körkort däremot.. tongue

Avstängd
32 Inlägg
11 juli 2008
9/10 jo jag har kört onykter och utan körkort...inget jag är direkt stolt över...blä =/

1 661 Inlägg
11 juli 2008
ja jaja jaja ja

AT Däck
501 Inlägg
Fetast i stan !!
991 Inlägg
11 juli 2008
Ja jag är en autoholic smile  fick 9 av 10 big_smile

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

373 Inlägg
11 juli 2008
9/10... aldrig fyllekört el så men kört med körförbud på bilen om de räknas...

Sök