2598
Sök

Elverk 2200W 4200 W 5,7 Hk (SPG2500) Förklaring vore vänligt :)

Kodknäckare
82 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
Jag undrar vad detta elverk från jula skulle kunna driva. direktlänk http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta … @EQ=740028

Jag skulle vilja ha det med mig ut på campingen. vildmarken 3-4 veckor fungerar fan inte utan dator, tv och liknande. visst nu låter det som jag inte borde ut i vildmarken. men även bra om man får strömavbrott. troligen inte så ofta det händer här i centrala huvudstaden i världens rikaste land fast ändå.... om vi säger att man ska driva en plattv i husvagn och lite lyse. jag skulle vilja veta mer om hur man räknar. 2200w betyder det då att jag kan driva tex min tv på 240w plus lite annat under 1 timme? eller ger den 2200w under hela drifttiden? Jag har noll koll dela gärna med er om allt ni vet. vore vänligt. Mvh iNFiNiTi

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 juli 2008
Den klarar att ge 2.2KW som mest, och den ger det kontirnueligt. Den klarar att gå i ca: 10h på en fulltank vid den belastningen.
Så en tv som drar säg 240W klarar den att driva mkt mkt längre än så.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2008
Ska man driva lite finare elektonik, TV, Dator osv så måste man ha ett elverk med modifierad sinusvåg... Billiga elverk ligger en bit utanför 50hz vilket kan knäcka elektronik ganska fort...
Fungerar dock bra för lampor, motorer osv...

Satsa på ett elektroniksäkert elverk, kostar lite med men man behöver inte vara orolig för sina saker då...

Kodknäckare
82 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
deet låter ju bra.... så då ska man sikta på ett lite bättre. ska jag göra.

Och den ger det kontinuerligt. det går ju att köra rejält med prylar på elverk då.... tack för hjälp

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

Sök