2416
Sök

Ferie i Sverige!

20 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Ettersom jeg har kjøpt "ny" bil vil jeg bruke ferien min til å kjøre meg en tur til Sverige å ha ferie. Men hvor skal jeg og kjæresten dra?

Jeg er ute etter et sted hvor man kan "lugna ned" men også ha muligheten til å oppleve en del. Noen som har noen forslag?

Gjerne med noen strand og hav smile

Hvilke nettsteder bør jeg se på?

På forhånd takk!
Senast redigerat av Hesleskaug (14 juli 2008)

14 juli 2008
Stockholm, Göteborg?

20 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
mickinho skrev:
Stockholm, Göteborg?

Hva kan man oppleve? Stockholm er vel kanskje best hvis man vil shoppe?

782 Inlägg
14 juli 2008
ska du till någon strand vid havet så brukar svenskarna dra till tylesand utanför halmstad eller till öland.

Ska du sticka snart o är bilintresserad så skulle jag rekomendera motala (nordens största insjö bad) eller vadstena (relaxstad med bad, kloster o kyrkor m.m).
Sveriges största folkrace-tävling börjar på onsdag i motala o håller på till söndag, stor träff med veteran, raggarbilar är varje onsdag i vadstena o sen är det veidec nitro festival (europas största dragracing tävling) nästa torsdag - lördag el söndag på mantorp park.
Allt är innom 3 mils radie.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
14 juli 2008
Hesleskaug skrev:
Ettersom jeg har kjøpt "ny" bil vil jeg bruke ferien min til å kjøre meg en tur til Sverige å ha ferie. Men hvor skal jeg og kjæresten dra?

Jeg er ute etter et sted hvor man kan "lugna ned" men også ha muligheten til å oppleve en del. Noen som har noen forslag?

På forhånd takk!

men förhelvete tror du man förstår dig eller!? lol

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 juli 2008
richardoo290 skrev:
Hesleskaug skrev:

På forhånd takk!

men läs inte då

Glidarn
408 Inlägg
14 juli 2008
richardoo290 skrev:
Hesleskaug skrev:

På forhånd takk!

Hahaha

(obrut)

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
14 juli 2008
richardoo290 skrev:
Hesleskaug skrev:

På forhånd takk!

Ja. Det är ju norska så. tongue. Inte så svårt om man är lite utbildad.... tongue

On topic: Jag rekommenderar Göteborg!
Väldigt trevlig stad. En hel del affärer och dylikt. Dock en liten bit till havet.

Mvh.
Senast redigerat av THEBADGUY (14 juli 2008)

Allt för den där jävla hatten!

4 506 Inlägg
14 juli 2008
Varberg kan jag rekomendera starkt, en mycket dailig stad med mkt historia.
Nu till helgen är det även Wheels & Wings en stor träff för Amrekanska fordon
& flygplan.

http://www.wheelsnwings.se/

Kan du andas kan du dö.

20 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:
Hesleskaug skrev:

På forhånd takk!

Haha!! smile Blev det svårt at lesa norska!? heheh... Jag rekomenderar at je fan istället! tongue

712 Inlägg
14 juli 2008
patrik79 skrev:
Ska du sticka snart o är bilintresserad så skulle jag rekomendera motala (nordens största insjö bad)

Kan han ju passa på att ta sig några mil norröver oxå.. Vätterns skärgård är väldigt fin smile

Markolainen
14 juli 2008
Du kan ju skriva ditt första inlägg på engelska också.
Då förstår nog fler vad tråden handlar om.

Muttley
14 juli 2008
smile de som inte förstod inlägget är ju inte bra på att läsa och förstå.

helsingborg är fint, nära till havet och allt smile jag diggar den staden mycket.

645 Inlägg
14 juli 2008
Markolainen skrev:
Du kan ju skriva ditt första inlägg på engelska också.
Då förstår nog fler vad tråden handlar om.

Så jäkla svårt är det inte att läsa o förstå norska roll

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
14 juli 2008
richardoo290 skrev:
Hesleskaug skrev:

På forhånd takk!

100 kr på att han e från Sthlm big_smile

Ska man dit måste man ha laptopen med å skriva de man försöker säga för de begriper inte ett dugg om man har de minsta dialekt coolcoolcoolcoollollol

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

276 Inlägg
14 juli 2008
nyköping. jättefin stad nära till kusten och med ån som rinner igenom hela staden och bara 40 min till sthlm  och den e lagom stor oxo

1 079 Inlägg
14 juli 2008
Vänern och då framförallt Lidköping smile Staden, www.lidkoping.se, innehar det mesta och ligger vid vattnet.  http://lackokinnekulle.vastsverige.com/ … __361.aspx  Där har du tips om upplevelser, campingar finns det gott om. smile

Måste bara säga att staden är jättefin med "älva" rinnande genom staden och runt ett av Europas största torg finns mängder av affärer om man vill ha det. En bra stad om man vill ha avkoppling, stränder finns det också smile.
Senast redigerat av Syst3m (14 juli 2008)

BMW fantast
1 172 Inlägg
14 juli 2008
kör ner en tr i skåne... kan köra ett varv runt skåne  längst kusten för det mesta... bara stanna var du vill längst vägen... fina städer och ställen med rastplatser här nere...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
14 juli 2008
AeroMalm skrev:
kör ner en tr i skåne... kan köra ett varv runt skåne  längst kusten för det mesta... bara stanna var du vill längst vägen... fina städer och ställen med rastplatser här nere...

Instämmer, skåne är fint. synd att det är långt dit å invånarna pratar danska bara cool

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 688 Inlägg
15 juli 2008
Eftersom jag har köpt ny bil vill jag ägna semestern  åt att köra en tur till sverige och ha semester.
Men vart skall jag och frugan dra?

Jag är ute efter en stad man kan ta det lugnt i, men också ha möjligheten att uppleva en del.
Någon som har förslag?

Gärna med strand och hav.

Vilka internetsidor bör jag kolla på?

Tack på förhand!

Göteborg är fint, vill du kolla lite "natur" med svenska djur kan du gå i slottskogen.
Vill du bada kan du åka ut till Lilleby, Askim eller Näset, finns stora sandstränder på alla 3 platserna.
Vill du äta ute kan du gå på Linne-gatan och kolla om du finner någon intressant resturang.
Gillar du historia så har du Marstrand, Bohus Fästning och Älvsborgs Fästning.
Vill du åka till någon nöjjespark så finns Liseberg, Sveriges största nöjjespark.
Gillar du grekisk mat så kan jag rekomendera Myconos på Linne-gatan!

Älvsborgs fästning: www.alvsborgsfastning.se
Liseberg: www.liseberg.se
Marstrand: www.marstrand.nu
Slottskogen: www.goteborg.se/slottsskogen
Linnegatan: www.linnegatan.com

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök