Beeenny skrev:
15 tusen får man en fin 9000 turbo, grymma komfortbilar..ingen sport bil direkt..lätt trimmade..klena växellådor,koppling o drivknutar..eller allt beror ju på skicket..köp 94 o uppåt med nya fronten osv
om du ska ha en roligare bil för dom pengarna..köp en bmw e36 325 brukar komma in nån billig då och då..riktigt roliga bilar för lite pengar
Hehe volvo nissen igång o snackar skit, sällan att knutarna är dåliga. Många med 500hk+ i sina saabar kör med sina orginal drivknutar, och drivaxlarna är 33mm tjocka mot tex bmw´s med sina 25mm.
Aero kopplingarna håller för 450nm, och det är ju knappast klent.
Ang Saab 9000, köp gärna en 9000 Aero så får du en komfortbil med ruskigt skön körkänsla.
Ruskigt trimvänliga om du köper med "T5" motorn, dvs tronic 5. Kolvar o stakar håller för 450hk+ driftsäkra hästar.
Nordic Uhr testade att bänka en helt orginalmotor med en modell jätte turbo o större spridare på, tror dom fick ur runt 550hk ur en helt orginalmaskin. Dålig kvalité, "klena" motorer ? njaa det låter jag volvo killarna hålla låda om
Men köp som sagt årsmod 94 och uppåt, gärna ifrån 96 och uppåt, då sitter det en mycket bättre diff på.
Det är diffarna som är dåliga på 1995 årsmod o äldre, inte själva lådan.
I med en quaifediff så har du en låda som står pall för mycket effekt
"Pajjon" här på garaget har 600hk++ och det är med en orginaldiff!
Ang soppa förbrukningen så åkte vi ner till ungern 82 mil på fulltank och då var det ändå inte torrt i tanken när vi tanka. Detta med 4pers och full packning, och det var med en 225hk 9000 Aero, så dom drar inte mycket.
Men ligger du och gasar fram o tillbaka i centrum så ja klart det drar soppa.
Sen försök hitta en fin 9000 Aero, dom börjar snart klassas som entusiast bilar eller gör det redan.
Svårt o hitta lågmilar ex, min hade gått 13 när ja köpte den.
Allt funkar, inga problem med den alls.
ACn funka fint osv, lyckades skära diffen i lådan dock pga av för lite olja i lådan.
DOCK så är väl inte en 9000 Aero att rekomendera till en 18åring som nyss fått körkort.
Köp en halvskabbig 9000 först, och lek av dig lite med. Eller ja jag vet ju inte hur du kör, men vet hur jag körde med mina ford sierras och andra pissbilar man hade, offroad i skogen o shit