Har en Volvo S40 2,0t-00, som "tickar" nåt så fruktansvärt från motorn när han e kall... låter inte alls bra när man trör på pedalen lite.. Någon idé om vad det kan vara?
Nu vet jag inte hurvida det tickar om man har en spricka i grenröret men om det nu gör det finns ju risken i och med att grenrörets spricka är "öppen" när bilen är kall och sedan "växer ihop" lite grann när bilen är varm och där med också tickningarna avta. Men något sånt har jag aldrig hört talas om så det är bara spekulationer från min sida.
Jag tror mer på lyftarna, dom brukar ticka friskt när bilen är kall om dom är slitna.
BjoernS40 skrev:
Någon som snackade om spricka i grenröret? det är uteslutet eller?
Tryckarna är mekaniska på -00 mao kan de inte gå sönder. Att grenröret pricker eller sitter löst är mycket vanligt på våra bilar. utrusta dig med en lednyckel no 13 och kontrollera om bultarna sitter. De skall dras så hårt du orkar i princip.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det står i din profil att du har 180hk... skruvat laddtryck eller??? bli blir det väldigt hög EGT och grenröret spricker...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-