2994
Sök

Kall 740 går OK, varm hackar varvar inte ut; går skit

4 Inlägg
31 januari 2006
Trådstartare
#1
Går inte när den är riktigt varm, avgassystemet verkar bli väldigt varmt och luktar bränt också?
Kollade med tändinställningslampan och tändningen missar ofta och mycket på alla cylindrar?
Några ideér?

//Rogga

10 287 Inlägg
31 januari 2006
#2
Årsmodell? Förgasare/Insprutning?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 Inlägg
31 januari 2006
Trådstartare
#3
Sorry, missade lite info:

Årsmodell: 1988
elektronisk insprutare
katalysator
lambdasond

86 Inlägg
31 januari 2006
#4
Mät på lambdasonden! Prova att koppla ur sonden. Enkelt då det bara är en sladd som behöver dras ur kontakten. Provkör. Skillnad?
Ebbe

10 287 Inlägg
31 januari 2006
#5
I vilket skick är fördelare , tändkablar och stift?
Om gammalt skit = byt rubbet.

Jag skulle också provmäta vattentempgivaren till sprutet....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 Inlägg
31 januari 2006
Trådstartare
#6
Tack för tipsen!
Skall mäta och kolla lite ikväll

Stift, fördelarlock, tändkablar har gått max 1000mil

Grejen är att den går sämre och sämre när den blir varmare tills den inte går alls, bara hackar.

Sedan så känns alltså en tydlig bränd lukt från avgassystemet.

86 Inlägg
31 januari 2006
#7
Som sagt, kolla lambdasonden!

460 Inlägg
1 februari 2006
#8
fungerar bränslepumpen inne i tanken som den ska?
slangen mellan tankpumpen och tankarmaturen inne i tanken kan läcka.
Även den"vanliga" pumpen under bilen kan ge för lågt tryck.

3 Inlägg
1 februari 2006
#9
sitter det automatchoke så ta bort den på EN gång..!!! montera bort allt som har med den och göra..!! sen när du ska prova, så måste du få bilen till rätt temperatur på motorn innan du provar..!! har en audi 100cc med det felet...går sm en klocka när den är kall, vilket är chokens uppgift, och när den blir varm så går den skit, eftersom choken stänger till alla luftvägar som motorn behöver för att hålla rätt temperatur..!! tempmätarn ska på dom flesta bilar iaf stå på mitten av hela sträckan..! prova efter det!! smile

10 287 Inlägg
1 februari 2006
#10
Näää. Han har ingen automatchoke. Däremot en kallstartsspridare som kan ha hängt sig.....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

294 Inlägg
1 februari 2006
#11
loppa på tändstiften ??

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

11 Inlägg
1 februari 2006
#12
ja tror de e katten som e igensatt!!! mkt som tyder på de!! kolla den.....

potatoesmc.com

Avstängd
138 Inlägg
1 februari 2006
#13
lmm..................

4 Inlägg
1 februari 2006
Trådstartare
#14
Tack Ebbe! Det var uppenbarligen Lambdasonden. Jag mätte upp den; verkade inte rätt så jag kopplade ur den.
Nu går den bra. Bara att byta sond

Tack alla för alla tips!

//Rogga


Sök