3146
Sök

m20b20 bmw motor går ej på alla cylindrar

34 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Hejsan, ja har en m20b20 motor som inte går på alla cylindrar, ja har gnista på alla.
Jag misstänker att ja har blandat ihop kablarna till insprutarna eller liknande, och jag hittar inga markeringar eller nummer på dom olika kablarna, någon som har något bra tips på detta problem?

Tack på förhand

\m/(><)\m/
742 Inlägg
22 juli 2008
hade en 320 -90 för nått år sen som jag bytte motor i och den hade stått länge och den gick inte ens igång, det var spridarna som hade fastnat så det kom inge soppa ur dom.. prova att köra runt motorn på starten med borttagen spridarbrygga och se om det kommer ur alla.. gjorde så och knackade lite på dom så började det komma sen

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

13 Inlägg
23 juli 2008
Har du lösa kablar upp till spridarna har jag för mig att du inte kan sätta fel. Testa om alla spridarna fungerar genom att lossa dom två skruvarna som håller spridarbryggan och lyft upp den med spridarna fortfarande monterade på spridarrailen. Ta sedan en bit kartong, som är något längre är railen, och rikta spridarna mot den, ca 20 cm ifrån, och be en polare vrida på starten. Då kommer du kunna se hur spridarbilden ser ut och kan då jämföra dom. Det bör bli en "sol", typ 10-15 cm i diameter och alla 6 spridarna bör ge samma spridarbild.

Du kan även läsa av tändstiftena. Dom ska vara gyllenbruna.

34 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
motorn går igång men går piss illa, man får trycka löst på gasen om man ska ha den upp i varv annars tvär dör den, men man kommer inte över 2000 varv i vilket fall som helst, tack för alla tips ja ska till kompisen och testa pilla lite smile

Sök