3031
Sök

Projekt: BMW 320IM / Alpina B6 3,5l

Alpina Power
50 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Satt länge och funderade hur jag skulle göra om jag skulle göra en projekttråd eller inte men kom fram till att testa och se iaf ^^ så hoppas vi på det bästa, Iaf till bilen då i grund och botten en BMW E30 320 en rent utsagt ganska trist bil, men efter några år så byggdes den om till rent utsagt ett monster.. med B6 motor Alpina vilket levererar 254 hästar orginal i en bil som väger runt 1300kg med motorn, Sen har det mesta kommit på som kjolpaket osv osv osv.. och andra grejer som jag skulle tippa på ger den runt 300hk

Såhär ser den då ut:
Fronten
https://www1.garaget.org/archive/54/53175/97833/97833-965448.jpg
Bak
https://www1.garaget.org/archive/54/53175/97833/97833-965459.jpg
Interiören
https://www1.garaget.org/archive/54/53175/97833/97833-965453.jpg

https://www1.garaget.org/archive/54/53175/97833/97833-965474.jpg

Så nu kanske man tänker vad finns att göra? Jo massvis man vill ju självklart ha en bil i solklart utställningsskick! Så mitt första steg är:

Fräscha upp bilen invändigt och utvändigt []

Sen kommer det ju alltid till det att man skall ha multimedia osv osv, så har det mesta färdigbyggt så som baslåda och utformat i bagagen (kommer bilder på detta inom kort, har inte städat upp där) Så det är ju lite som skall piffas upp

Ljud prylar m.m []
Stereon [x]
Baslåda [x]
Diskanter (dörrar) [x]
5,25 Dörrar [x]
6*9 Hatthyllan [x]

Då kommer vi till exteriören och allt som skall på som skall göra den ännu finare och förhoppningsvis stilrenare än vad den redan är.

Alpina Emblem []
Alpina Intrumentpanel []
Alpina Ratt []
Alpina vxl knopp []
Blåa Silikonslangar i motorutrymmet []
Lacka om frontspoilern []
Angel eyes []
Nya dimljusglas []
Med mera.

Detta är väl i stora drag vad jag kan komma på om bilen i nuläget står mer info om bilen min sida som alla är mycket välkomna att titta till och gärna slänga in en kommentar och röst smile
Bmw:n

Jag hoppas ni skall få en trevlig och intressant läsning! Så skall jag hålla er så uppdaterade som möjligt!

//Marcus.
Senast redigerat av Marvs (23 december 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 juli 2008
Satan, de va ju nge fel på den nu! big_smile

Grymt fin och kan tänka mig att den rör på sig wink
Mvh Kim

100 Inlägg
23 juli 2008
Brosan håller på med något liknande men det har stannat av lite.
Det är verkligen en kul motor i den.
Lycka till med förfinande av bilen.
/N

Alpina Power
50 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Kimpan Hehe tackar tackar! Jo den rör på sig! Jo den måste piffas upp det är väl de som är liksom annars inte mycket mer.

Nathi Asså? Trevligt! Nått ruggigt! smile Dom rör sig! Tack tack!

Idag och imorgon kommer det inte hända så mycket jobbar, men fick vaxat allt förutom fronten då den har lossnat från ett fäste som jag får fixa till innan och den måste jag få bort lite mer flugor på med smile, så hoppas jag Alpina emblemen kommer inom kort.

//Marcus.
Senast redigerat av Marvs (23 juli 2008)

exner
23 juli 2008
Trevligt projekt smile
Den är grym redan nu.. kan knappt vänta tills din lista där är i kryssad smile
Lycka till smile

/Robin

Master of the obvious
636 Inlägg
23 juli 2008
WOOW!! im in love, lycka till big_smile
Senast redigerat av Marqus (23 juli 2008)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

982 Inlägg
23 juli 2008
bra fet

Alpina Power
50 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Tack tack!!

Idag har det vart mycket och gjort!, Dock inte med bilen bara på jobbet, lär inte hända något innan helgen nu, hoppas kunna hugga tag i och ta några photos nu när jag har vaxat upp den, skall också skruva av frontunderdelen då den har hoppat av fästerna, så det blir nästa lilla steg.

Exner: Jo hoppas det! Bara jag får ställa den hos dig i ladan så du får höra med far din!

Marqus: Tack!, Jo hoppas det blir grymmt som faan! smile

Beeeeny: Tackar

Alpina Power
50 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Idag var vi ute en kort sväng bara så han fick rulla lite, men den för sig lite ljud både från fläktremmen och en "klonkande" ljud från höger fjäder fram så detta skall ordnas imorgon om jag hinner skall jobba och sen iväg på förbundsmöte!, Så hoppas att jag hinner med och iaf lokalisera vad det kan vara för nått! Och sen fixa tid för balanseringen av däcken då detta inte är korrekt gjort då dom nya däcken inhandlades. Så hoppas på update imorgon! God natt allihop!

//Marcus.

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
27 juli 2008
Ser ju fin ut, härlig motor! (Är dock en smula tveksam till om ett öppet filter placerat över grenröret och racekatt ger 50hk wink)
Tycker att du ska satsa på alpina exteriör också så jag kan köpa m-tech 2 fronten av dig! tongue

Lycka till! smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Alpina Power
50 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
DrKamikaze skrev:
Ser ju fin ut, härlig motor! (Är dock en smula tveksam till om ett öppet filter placerat över grenröret och racekatt ger 50hk wink)
Tycker att du ska satsa på alpina exteriör också så jag kan köpa m-tech 2 fronten av dig! tongue

Lycka till! smile

Tack tack!, Hehe.. Nej blir nog inte så gillar M-tech 2 paketet starkt!, Men det är inte bara det som är gjort på den, är gjort någoting av han som byggde bilen han har lagt sjukt mkt pengar på motorn, sen går den ju på etanol med vilket gör att den går riktigt fint! smile

TurboFREAK
291 Inlägg
28 juli 2008
jävligt grym bil du har big_smile

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

Master of the obvious
636 Inlägg
28 juli 2008
wow åteigen big_smile
skulle vilja ha en bättre motor i min me dock så får jag väll inte mycket mer än 5-7k för min och då är de ju 15-20k till för att jag ska ha råd med en s14 eller alpina ;(

Alpina Power
50 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
Marqus skrev:
wow åteigen big_smile
skulle vilja ha en bättre motor i min me dock så får jag väll inte mycket mer än 5-7k för min och då är de ju 15-20k till för att jag ska ha råd med en s14 eller alpina ;(

Jo är väl så! Dom är varken billiga eller växer på träd =p smile

Master of the obvious
636 Inlägg
18 augusti 2008
Händer det något här eller har du tagit semester nu tongue (från bilen alltså smile)

601 Inlägg
18 augusti 2008
Borde inte Alpina B6 3,5l vara snabbare än M3? Correct me if im wrong?

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

Sök