3450
Sök

Råd sökes! Kamkedja saab 9-5 99a

peedjay
24 juli 2008
Trådstartare
Ska man köpa en saab 9-5 -99 som är ganska trimmad,ganska låga mil MEN som har lite rassel från kamkedjan? Nuvarande ägare menar : Lite låter det, det är ju ingen ny bil.

Tack på förhand

193 Inlägg
24 juli 2008
peedjay skrev:
Ska man köpa en saab 9-5 -99 som är ganska trimmad,ganska låga mil MEN som har lite rassel från kamkedjan? Nuvarande ägare menar : Lite låter det, det är ju ingen ny bil.

Tack på förhand

Jag skulle inte köpa om det finns rassel från motorn. Absolut inte.
Varför chansa ?

Marknaden är full av 9-5or och tack vare lite motorproblem så är de kalla = du hittar fina exemplar till bra priser.
Det gäller bara att hitta dem.

Lycka till.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

1 688 Inlägg
24 juli 2008
En kamkedja skall inte låta alls, varken om den är 1 eller 10 000 mil gammal.
På min bmw rullade kamkedjan 32 000 mil utan byte innan jag sålde den, inga missljud eller något.

På min 9-3 2.0T har den rullat 27400 mil utan några missljud.

Kolla du på en annan istället som inte har några defekter, du får en fin 9-5 för inga pengar idag! smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

982 Inlägg
24 juli 2008
byt kedja..har för mig..att de va 9-5 som har kedje lås på kedjan..då tar du isär kedjan..sätter ihop nya o gamla kedjan..drar runt och på med kedjelåset

761 Inlägg
24 juli 2008
Beeenny skrev:
byt kedja..har för mig..att de va 9-5 som har kedje lås på kedjan..då tar du isär kedjan..sätter ihop nya o gamla kedjan..drar runt och på med kedjelåset

Nix, inget lås på kedjan om det är orginal.

Är bilen väldans bra i övrigt så köp den och byt kedja och allt vad det innebär men bered dig på ungefär 10-12k om du inte gör det själv. Annars är det som någon ovan säger, det finns gott om 95:or för vettiga pengar.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

54 Inlägg
24 juli 2008
har en 9- 5 -01 som det rasslar lite i motorn på och speedparts säger att det är balans axel/kedja ....? om det nu är det så att det är det som raslar på din?.. så är det inte nått  problem

Strömstad Holigans Leader Of The Pack

2 164 Inlägg
25 juli 2008
pitch88 skrev:
har en 9- 5 -01 som det rasslar lite i motorn på och speedparts säger att det är balans axel/kedja ....? om det nu är det så att det är det som raslar på din?.. så är det inte nått  problem

Alla kedjor som rasslar är ett problem och bör bytas omgående.

MVH

F

376 Inlägg
25 juli 2008
Byt, Annars kan det få hemska komplikationer. Kan du skruva själv så blir det inte dyrt. Delarna kostar inte en 2000 riksdaler. Och då ska jag nämna att det är orginaldelar.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

Sök