Lördagen 15 mars 2008:Arbetet med att beta av listan fortsätter.
Dagen inleddes med att återmontera spridare och FR samt ansluta kontakterna till dessa. Nästa uppgit blev en jordkabel som länge gäckat mig. Det blev till att krångla sig ner till det ena motorfästet under plenumet för att montera den jäkeln. Det var trångt och krångligt och tog en stund, men lyckades till slut.
Därefter hissades bilen upp och fronten plockades bort. Det sistnämnda för att kunna återmontera krockbalken efter att den sågats upp för att inhysa de nya luftintagen och att montera en silikonslang mellan IC och tryckrören mot plenum som jag länge väntat leverans på.
Den hett efterlängtade silikonslangen monterad.Eftersom bilen sen var upphissad tog jag tag i lite arbete som återstod att göra på undersidan. Det som därstädes hanns med under dagen var att montera katalysator (racekat kommer senare), några muttrar till rambenen som tidigare avlägsnats i samband med lackering av motorrummet samt mellanaxeln mellan transferlåda och diff. För det sistnämnda krävdes att jag tillfälligt plockade bort ett stag mellan rambenen.
Därnäst fick jag för mig att sätta tändstift, coilpacks och motoremblem på plats. Jag fixade även spjällreglaget, eftersom det var så jäkla skoj när man ändå var i det området och lekte. Eftersom det mesta arbetet i motorrummet nu faktiskt, tro det eller ej, är till ända, så monterade jag och Ermin motorhuven, samt ordnade även de tillhörande huvlåsen.
Huvlåsen sitter äntligen där de ska.När jag slutligen tröttnade på arbetet för denna dag så återstod 18 punkter, fördelade enligt nedan:
- krävs för uppstart: 6 punkter
- krävs för provtur: 5 punkter
- krävs inför mässan: 3 punkter
- övrigt: 4 punkter[/i]
Jag hoppas på en uppstart under helgen, men för det krävs hjälp från någon som är svetskunnig vad avser aluminium. Ska försöka fixa det, men tyvärr finns ju inga garantier när man är beroende av andras hjälp. Just det förresten, nya däck är beställda. Det blev Falken FK-452 i dimension 275/35ZR18. Leverans sker troligtvis på tisdag, montering på onsdag. Därmed får det räcka för idag.
Det börjar banne mig likna något.