2308
Sök

Supra Turbo fel på laddtryck

Chaffis
285 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
När jag kör min Supra så laddar turbon upp till 0.5 bar och sen släpper den ner till 0.2 för att sedan öka till 0.8-0.9 bar.
Grejjen är det här: det känns som att bilen laddar segt och man känner hur trycket släpper samtidigt som laddtrycket sjunker fastän jag fortfarande håller i gaspedalen för fullt.
Det har inte vart så förut. Bilen vart så här igår då röret som sitter från IC till Insuget med HKS dumpventil på hade lossnat från silikonen. Det gjorde så att bilen inte fick nåt tryck men nu har jag fixat detta så turbon laddar igen och dumpen låter. Men som sagt så sjunker laddet innan den går upp helt. Vad är felet? Har jag kopplat fel? eller är det nånstans där det inte är täppt nog?

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
26 juli 2008
Förmodligen är det inte helt tätt. En liten läcka finns säkert runt dumpventilen. Du kan ju även kolla att slangarna är i fint skick och inte torra.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Chaffis
285 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Tack för svaret. Jo det är så att min dump är lösare än vad de var förr så jag misstänkte samma sak själv. Men alltid kul o se ifall annat folk tycker likadant innan man gör nåt åt saken.

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

Sök