MeloveGolf skrev:
ATMTA skrev:
Vafan är vitsen med att röka?! Det finns ju absolut inga fördelar, enbart nackdelar! Och att man känner sig "lugn" efter en cigg är ingen anledning. då den känslan träder fram efter att man har blivit beroende.
öhh själva idén med rökning & snusning är att få ett rus?
ATMTA skrev:
Eller vill dem ta självmord på ett långsamt sätt?!?! Det finns ju faktiskt ganska mycket snabbare o kanske "häftigare" alternativ som INTE skadar andra, som t ex att hoppa ner från en bro? Tänk er den känslan att få vara fri o viktlös ett par secunder o sen bara fösvinna! Hoppa framför ett tåg funkar ju också, eller spruta luft rakt in i hjärtat? Finns oändliga möjligheter! Men nej! Ni skall självklart ta med er andra på kuppen! Förbannade jävla idioter! Hoppas ni tar åt er! Är så fruktansvärt trött på att inte kunna göra något för att ni finns överallt o förpestar luften!!!
för att dra en pararell så drar din vidriga bil med sig hela jävla jorden (inklusive mig) i graven men det skiter ju du fan i eller hur? är fruktansvärt trött på personer som inte tänker längre än näsan du kan lika gärna skrota bilen om du inte tål lite rök då din bil gör 10000000000 gånger mer skada än rökning
rus?!
![lol](img/smilies/lol.png)
"10000000000" hmmm då hade jag dödat alla personer på denna planet genom att bara starta bilen.. njaa, det höll inte.
Minns jag rätt så står Sverige för 2% av avgaserna i världen. I Sverige finns det ca 4 mil bilar(enligt en källa från 2000, så det borde finnas fler.. men ändå). alltså står jag själv för 0,0000005 % av av föroreningen. Sen finns det andra faktorer som kommer in. Jag kör lite enbart på helgerna, bilen är ej trimmad o den drar lite bränsle, tillskillnad från folk som trimmar bilarna o kör utan katalysator.
Så det du säger om att min bil drar med sig hela världen inkusive dig stämmer inte. Snarare alla bilar, båtar, flyplan, helikoptrar, lastbilar osv tillsammans
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
. men jag förstår vad du menar. Men jag tycker fortfarande att det är väldigt kasst av folk o röka runt dem som inte gillar det eller mår illa av det, även efter att man har sagt till!
Jag brukar tänka mycket när det gäller att göra något och dess effekter i längden, därav röker, dricker, snusar jag inte.
![roll](img/smilies/roll.png)
nu orkar jag inte skriva mer...