3603
Sök

byta generatorrem på volvo 740

58 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
hej hej.
jag kan inte nåt om bilar, men det e roligt o lära sig. big_smile

jag ska dyka ner under huven på min volvo 740 o byta generatorrem.
o så kommer "tjej-frågan" .... Hur gör man det?! big_smile
asså. allt under huven ser likadant ut i mina ögon. e de nåt jag måste låssa på först som sitter ivägen för att komma åt remmen?

o ni behöver inte kommentera mitt ovetande...
jag e n00b.
Senast redigerat av VooDooDoll (28 juli 2008)

Driifter;)
1 630 Inlägg
28 juli 2008
du behöver lossa en skruv på genretorn o eventuell spännare.. möjligtvis om du behöver släppa på servopumpen me ifall den remmen siter utanför generatorremmen.. men det är inga svårtigheter .. gå ut o titta så förstår du dig nog på de

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

58 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
du behöver lossa en skruv på genretorn o eventuell spännare.. möjligtvis om du behöver släppa på servopumpen me ifall den remmen siter utanför generatorremmen.. men det är inga svårtigheter .. gå ut o titta så förstår du dig nog på de

haha.. okej. det e inte svårare då än att bara lossa på allt som sitter ivägen?

Långtradarchaufför
282 Inlägg
28 juli 2008
Amazon_123GT skrev:

kan väl variera lite beronede på motor, för jag bytte min rem på en gl för ca en månad sen och då fick ja låssa både geneatorn och servopumpen, sen va de förståss en spännare, sen va de bara att kränga av och på med remen, gjorde historian kort, orka inte förklara i exakta minsta detalj

BMW - Det stavas som det låter:)

687 Inlägg
28 juli 2008
Jag vet inte hur det är på 740 men på min 240 måste man hålla emot med ett bräckjärn, samtidigt som man spänner åt skruven som håller generatorn.

58 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
de löse sig... tack för "hjälpen" .
haha

huh?
10 427 Inlägg
29 juli 2008
Se till att spänna åt allt du lossar också. Nya remmen ska ju vara
hyfsat spänd, annars blir det tråkigt efter en stunds körning wink

58 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
jepp.. de ska vara mellan 1 o 3 mm kvar att kunna trycka ner den... /me knows big_smile

Sök