3988
Sök

Lacka om hela bilen?

5 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Tjena tjena! Jag är inte särskilt bevandrad i bilvärlden över huvud taget..men skulle vara skoj att byta färg på bilen, börjar bli lite tråkig. Är det någon som kan säga UNGEFÄR va det skulle gå på? Vanlig/mettalic? smile
tack o hej

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
28 juli 2008
15-25tusen är vell ganska rimligt om man lämnar in på firma
Senast redigerat av Superdtm (28 juli 2008)

Billackerare
737 Inlägg
28 juli 2008
Vad har du för bil? Ska bilen målas om med stängda dörrar och luckor eller ska du även ha en annan färg i motor utrymmet och i dörr gångarna? Det kan skilja mycket i pris.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

VW GOLF MK2
28 Inlägg
28 juli 2008
Tjena YoungBlood ! smile
Jag kan ställa frågan på ett bra sätt så både trådskaparen får en uppfattning på vad priserna ligger runt, samt att jag får reda på vad jag måste betala för min.
Frågan: Vad kan det gå på ungefär, om jag vill lacka min golf II i vanlig svart, utan att lacka inredningen eller motorhuset(vilket jag vill behålla i rödfärg) d.v.s lacka hela bilen vanlig svart med stängda dörrar. vad skulle det gå på ungefär? om jag slipar ner bilen själv!

Får du sladd i 180km/h får du skylla dig själv.

22 Inlägg
28 juli 2008
Tjena har en fråga som har lite med denna tråd.
Vet nån vad besiktningen tar för att besikta om bilen efter en lackering i annan färg?
För vad ja har förstått så krävs det en ombesiktning...

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
28 juli 2008
Sved skrev:
Vet nån vad besiktningen tar för att besikta om bilen efter en lackering i annan färg?

Jag har ändrat när jag har varit på vanlig kontrollbes. dom gångerna jag bytt färg på mina bilar..

294 Inlägg
28 juli 2008
Sved skrev:

Njä. bara du kan visa polisen orginalfärgen så ska det vara lungt.

och nästa gång du besigtar ändrar dom färgen.

Så vitt jag vet?

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

22 Inlägg
28 juli 2008
J_Storm skrev:
Sved skrev:

Njä. bara du kan visa polisen orginalfärgen så ska det vara lungt.

och nästa gång du besigtar ändrar dom färgen.

Så vitt jag vet?

Hur ska jag kunna visa orginalfärgen om man lackar om hela bilen?
Då e ju besiktning ett måste...

Billackerare
737 Inlägg
28 juli 2008
Äh, det är inte så noga. Om polisen frågar så säger du bara att bilen har fått en ny färg. Det är ju inte direkt ovanligt numera att bilar byter färg. Du kan vara helt lugn. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

VW GOLF MK2
28 Inlägg
28 juli 2008
Sved, det vill säga ifall du inte lackar om interiöern, motorutrymmet, skuffen o.s.v o.s.v så kan du kanske visa där, eller om du lämnar en fläck på något gömt ställe.. vet det låter dumt, och jag skulle häldre besiktiga om bilen men jag antar att det är så han menar..

Billackerare
737 Inlägg
28 juli 2008
villelarsson skrev:
Tjena YoungBlood ! smile
Jag kan ställa frågan på ett bra sätt så både trådskaparen får en uppfattning på vad priserna ligger runt, samt att jag får reda på vad jag måste betala för min.
Frågan: Vad kan det gå på ungefär, om jag vill lacka min golf II i vanlig svart, utan att lacka inredningen eller motorhuset(vilket jag vill behålla i rödfärg) d.v.s lacka hela bilen vanlig svart med stängda dörrar. vad skulle det gå på ungefär? om jag slipar ner bilen själv!

Tjena Ville!

Priset bestäms efter hur mycket jobb det blir för lackerar firman. Är bilen ett "lik" så kommer det att kosta en hel del. Är den i fint skick så blir det ju billigare då det går snabbare att göra jobbet. Dessutom går det åt mindre material. Sedan så blir det ju billigare ju mer du gör själv på bilen. Fast prata först med dem som ska göra jobbet så att du inte slipar bilen och sedan vill dem inte måla den. En del firmor vill inte måla bilar som dem inte har gjort under arbetet på då dem inte vill få negativ reklam.. om under arbetet är dåligt alltså. Sedan kanske dem måste se över under arbetet och då kan det ju komma till div. kostnader men det gör du upp med dem som ska måla bilen.

Jag hoppas att du blev nöjd med svaren.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

VW GOLF MK2
28 Inlägg
28 juli 2008
Tack youngblood! det förklarade en hel del på hur det går till och så vidare! MYCKET bra information:) Men om vi gör en vild gissning då att underarbetet blir bra, och "sundsvalls lacken" är villiga att ta emot bilen och lacka den i vanlig svart! kommer det då gå upp mot 25.000? eller kan det hamna så lågt som runt 4-6.000? vill veta bara på ett ungefär så jag är beredd på vad det kan kosta mig:P tack iallafall på informationen! du hamnar på presentationen nu för alla tips du gett mig:)

KD
28 juli 2008
Angående priset så är det som tidigare skrivits helt beroende på omfattning.
Ska du bara lacka om utsidan blir det såklart billigare.
Ska de maska dina lister, eller plocka bort allting och sedan montera tillbaka?
En säriös lackfirma plockar bort och gör allting ordentligt.

Begreppet "lacka om" bilen kostar 30-40.000.

Men frågan som sådan är som att svara på vad en dator kostar, eller hur långt ett snöre är.

wink

Billackerare
737 Inlägg
28 juli 2008
villelarsson skrev:
Tack youngblood! det förklarade en hel del på hur det går till och så vidare! MYCKET bra information:) Men om vi gör en vild gissning då att underarbetet blir bra, och "sundsvalls lacken" är villiga att ta emot bilen och lacka den i vanlig svart! kommer det då gå upp mot 25.000? eller kan det hamna så lågt som runt 4-6.000? vill veta bara på ett ungefär så jag är beredd på vad det kan kosta mig:P tack iallafall på informationen! du hamnar på presentationen nu för alla tips du gett mig:)

Ska dem bara blåsa bilen och du ska betala för jobbet och färgen så kanske du kan komma undan med ca 5000:-. Men det varierar ganska kraftigt från firma till firma och jag har ingen erfarenhet av "sundsvalls lacken" eller deras jobb. Det kan bli billigare men även dyrare. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Sök