Blev en vecka med turbo i sommar gick som bara fan men toppen sprack av allt ladd så slet av alla grejer fixade en ny topp om blev planad och inslipade ventiler. har inte hänt mycket alls med bilen i sommar den har mest stått.
Men nu är de dax att börja hålla på med bilen igen och försöka göra lite roliga saker. Ny bakvagn med camber/toe justeringskit ditsvetsat sen är silentblocken gjorda av svartjärn och dit pressade svetsade. sen tänkte jag montera powerflex resterande. Ny mellanaxel.
Har svetsdiff liggandes men är inte så sugen på att hänga upp den.
Hål i hatthyllan ner till bagaget för att få in lite mer ljud i kupen.
Sen ska bakkjolen lagas
Fjäderbensstag ska dit.
Har servo som ska på också.
Sportstolar på G!
Har inte alltför bråttom med bilen så de blir lite eftersom men bakkjolen kommer fixas ganska nu!
haha tackar men de är ett tag sen nu hade behövt sig en rejäl tvätt! Ska gå ut och plocka loss bakkjolen nu tvätta av den och börja slipa ikväll då kanske!
Då har jag iaf tagit loss bakkjolen och tvätta av den! den ska få torka lite innan jag börjar slipa och ha mig.
Utgångs objektet då bara till och laga, precis att de inte är hål igenom kommer våtplasta på baksidan sen kommer jag plasta 2fästen. och slipa den helt ren för färgen har krackelera lite överallt...
de kan du roa dig med medans jag går och slippar blir nåt fel så kan jag göra några tillägg;)
Okej Ante står med sina fina e30 på mds parkeringen i gällivare centrum och pratar med sin vän i sin framhjulsdrivna skoda. Samtalet tar slut och hans kompis ska då göra en rivstart därifrån. Han varvar och släpper upp kopplingen, brumbrum, iiiiiiiiii, scratch.
Vips så hade hans vän gjort en rivstart in i stackars ante då han glömt att han hade vridit hjulen åt vänster när han ställde sig brevid ante...
slipa med 240 papper, slkipa mer på dem kracklerade ytorna men även på dem vanliga ytorna, efter att du gjort det så torkar du av dem med tex rengöringthinner, efter det tar du och srutar på 2 lager plastpreimer, detta gör så att lacken fäster ordentligt och att det inte ska kracklera, efter detta så tar du och lackar ett tunt lager med svart lack, sen tar du och repeterar ungefär 4-5 gånger tills du ser att det har täck ordentligt , glöm inte dra på några lager klarlack också, behöveru mera hjälp så är det bara till att skicka pm mm, ha det bra !!!