Idag har jag slagits med styrled,stabilisatorstag och hjullager.
Började dunka som fan igår när vi var ute och driftade, ruckade lite på hjulet glappade säkert en halv cm. Hjullager.nu..
Började riva ner idag och javisst, lagret var färdigt.. Plockade fram det nya lagret och givetvis var det fel, det var till bak. Jaha då passar jag på att byta styrled och stabilisatorstag tänkte jag.. Tog "bara" 3h att få loss styrleden, den satt totalt fastrostad och med dåliga gänger längst in. Värma, banka, slå, bända, bryta.. Vilken karusell och så många svordommar innan den lossnade.
Men nu är det iallafall bytt, på en sida. lol. Bara en sida kvar..Suck gammalt sönderrostat skräp är det värsta som finns.. vartenda bussning i hela bilen är precis slut, tur att man ska byta alla men det är ju så sjukt tråkigt och jobbigt.
Ska åka ut på sågverket jag jobbar på och se om det inte finns något lager som passar, satt ett gammal Biltema lager där nu trofan det är glappt. Försökte dra åt det men hjälpte föga.
Bytte även bromslang/rör igår så nu är det bara att kränga på däck så är den nybes..
![http://xs230.xs.to/xs230/08326/bild_002559.jpg]()