3244
Sök

Bensin automat tog pengarna och gav ingen bensin

22 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Lagom sådär frustrerad åker man ner för att tanka, glömt kortet hemma men har 200 i fickan som jag petar i lådan, fick ut ett kvitto där det stog att köpet var avbrutet och att jag hade stoppat i 100kr bara. Igen bensin fick man häller.

Försökte ringa hydro men dom har bara öppet till 16 i luren så de blir till att försöka imorgon istället.
Har detta hänt någon annan och hur gick de? får man tillbaka pengarna?

bojboj
30 juli 2008
Jag fick cash tillbaka när en gubbe la in 200 kr och sen la jag in mitt kort direkt efter, pumpen som han tog va från mitt kontokort. hans pengar käkade maskinen up.. Bäng historia, men efter ett förhör värre än när man blir förhörd av snuten så fick jag tillslut mina pengar

22 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
bojboj skrev:
Jag fick cash tillbaka när en gubbe la in 200 kr och sen la jag in mitt kort direkt efter, pumpen som han tog va från mitt kontokort. hans pengar käkade maskinen up.. Bäng historia, men efter ett förhör värre än när man blir förhörd av snuten så fick jag tillslut mina pengar

Va de telefonförhör som gäller då eller man måste åka och hälsa på någon stans?

:]
469 Inlägg
30 juli 2008
a vart så på jet en gång. skrev bara i en lapp som finns på stationen så fick ja pengarna tillbax. smile

22 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
absolute_volvo skrev:
a vart så på jet en gång. skrev bara i en lapp som finns på stationen så fick ja pengarna tillbax. smile

Går det så lätt?? stoppa du ner kvittot där i också? kanske tillläga att det är en obemmanad station.

2 638 Inlägg
30 juli 2008
Tänkte dela med mig om en liknande grej som hände mig.

Skulle tanka på OkQ8 med visakortet, hade satt i det och då stod det något om att kortet var ogiltigt och att jag skulle sätta i ett OkQ8 samt att det stod att det var avbrutet.
Åkte därifrån och fick en chock dagen därpå när jag såg att det fattades 700kr på kontot mad

Det visade sig att det blivit nått fel och att automaten"hängt sig" och att den som kommit efter mig kunnat tanka på "mitt kort" eftersom det fortfarande var registerat i automaten. Iallafall så åkte jag dit och frågade personalen vad jag skulle göra, de sa att det inte var några problem, fick mina pengar insatta på kontot.

De skulle kolla upp vem som tankade på "mitt kort" genom övervakningskamera och klassade det som smitning.

Så i mitt fall fick jag tillbaka mina pengar smile, men då handlade det ju om kort i och för sig...

bojboj
30 juli 2008
whiteboard skrev:
bojboj skrev:

Va de telefonförhör som gäller då eller man måste åka och hälsa på någon stans?

Telefonförhör. Värre än snutarna!!! Blev nästan svettig och kände mig skyldig... :S
Senast redigerat av bojboj (30 juli 2008)

831 Inlägg
30 juli 2008
Ändå lite smålustigt att kalla det "smitning" av dom tycker jag. Det är väl ingen annans problem än OKQ8 själva när automaterna inte funkar som dom ska. Maskinjävlarna finns där av en anledning, alla är inte så generösa av sig och lägger en fem krona i kaffekassan. Men sen tycker jag i och för sig inte att personen som tankade för 700 gratiskronor bör känna någon ånger eller skam.

Macken fick helt enkelt stå sitt kast tycker jag.

Aker_s40 skrev:

Skulle tanka på OkQ8 med visakortet, hade satt i det och då stod det något om att kortet var ogiltigt och att jag skulle sätta i ett OkQ8 samt att det stod att det var avbrutet.
Åkte därifrån och fick en chock dagen därpå när jag såg att det fattades 700kr på kontot mad

Det visade sig att det blivit nått fel och att automaten"hängt sig" och att den som kommit efter mig kunnat tanka på "mitt kort" eftersom det fortfarande var registerat i automaten. Iallafall så åkte jag dit och frågade personalen vad jag skulle göra, de sa att det inte var några problem, fick mina pengar insatta på kontot.

De skulle kolla upp vem som tankade på "mitt kort" genom övervakningskamera och klassade det som smitning.

Så i mitt fall fick jag tillbaka mina pengar smile, men då handlade det ju om kort i och för sig...

2 638 Inlägg
30 juli 2008
CrilleD skrev:
Ändå lite smålustigt att kalla det "smitning" av dom tycker jag. Det är väl ingen annans problem än OKQ8 själva när automaterna inte funkar som dom ska. Maskinjävlarna finns där av en anledning, alla är inte så generösa av sig och lägger en fem krona i kaffekassan. Men sen tycker jag i och för sig inte att personen som tankade för 700 gratiskronor bör känna någon ånger eller skam.

Macken fick helt enkelt stå sitt kast tycker jag.

Aker_s40 skrev:

De var tvungna att skriva nått för att jag skulle få mina pengar tillbaka och då passade smitning bra.
Med dagens bensinpriser tror jag att många fler hade gjort likadant som han som kom efter mig wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 juli 2008
Samma sak hände mig på OK Q8 här i Pajala. Satte in 750 kr i sedlar men fick inte en droppe.
Klockan var halv tolv på natten och jag var tvungen att åka till kiruna.

Ringde olika nr och det hjälpte inte.
Så jag ringde hem till henne som driver Q8 här och säger att den åt upp mina sista pengar, va fan ska ja göra? (visste vad hon heter så 118100 fixade numret)

Då hoppade hon i bilen och körde en mil enkel resa för att tanka åt mig full tank från hennes egna konto :p

Shyyssst!

Sedan skulle jag tanka lite i en motorsåg en gång, satte in en 20 lapp men de hände inget.
Skit samma tänkte jag och gick därifrån.
När jag var dit dagen efter och handlade snus så frågade han i kassan om jag saknar en tjuga big_smile

han hade sett på video övervakningen vad som hänt.
SÅ, de finns alltså en kamera i själva betalnings manicken, så dom kan fastställa att det är du som har
satt in pengar vid den tidpunkten.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök