ja allt möjligt, rock hip-hop mest.. men mkt bas vill jag ha.. finns nog inte så mkt info om de basarna men hur stor låda ska man ha till 2sr 12" vanligtvis.
Dessa basar har väldigt stort Vas, 260 liter. Jag matade in värdena i mitt program och kollade på en så kallad optimal basreflexlåda och den blev på över 150 liter för ett element. Det kanske passar bättre med en sluten istället, Fs är låg(21hz) och Qts ligger på 0,38 så den borde kunna spela ganska djupt tycker jag.
Dessa basar har väldigt stort Vas, 260 liter. Jag matade in värdena i mitt program och kollade på en så kallad optimal basreflexlåda och den blev på över 150 liter för ett element. Det kanske passar bättre med en sluten istället, Fs är låg(21hz) och Qts ligger på 0,38 så den borde kunna spela ganska djupt tycker jag.
ok, jo en sluten skulle fungera utmärkt, hu har inte lust att skicka en ritning som du fick i programmet, eller var man kan få tag på detta program.
Mitt program heter BassBox Pro 6.0 men jag vet inte om det finns att ladda ner från nätet. Jag har köpt mitt program. Men det finns nog en del bra program att ladda hem tror jag. Probox brukar en del använda vet jag, finns bla på Backes hemsida. Dock så tycker en del att det inte är ett bra program men själv har jag inte testat så jag kan inte uttala mig om det.
Ja, 40-45 liter per bas verkar lämpligt enligt mitt program. Du har ju byggt en del med RF så du borde veta ganska bra. Jag själv är ingen van byggare.