1 sondera kundunderlaget, konkurens, prisbild. Vad gör konkurenterna vilket pris tar om, vad är din specialite, på vilket sätt skall du locka kunder pris, kvalite, service.
2 räkna på hur mycket det går att dra in som sämst per månad, får du det att gå ihop med lön sociala avgifter, hyra andra omkostnader så kan det vara värt ett försök.
3 Räkna med att du inte alltid kan ta ut månadslön, har du ekonomisk marginal till detta?
4 Marknadsföring är A & O, syns du inte finns du inte, våga sticka ut lagom mycket.
5 För vräkigt leverna kan avskräcka kunder, ligg lågt med teknikinköp såsom datorer, firmabil etc, då de sjuker mycket i värde och belastar företaget särskilt om det börjar gå dåligt ekonomiskt.
/Tommy.
Senast redigerat av Sokrates (4 augusti 2008)
Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.