Hej har nyss köpt bil en volvo 745. Fick då en baslåda av en kompis (Jensen XA2125 2/1 channel 500W 2 ohm stable och en MDS fanatic series). Tänkte nu köpa en Stereo så jag kan använda den. Just nu sitter en gamal kasset bandspelare i och volvos orginal högtalare. Tänkte om någron har tips på Stereo och möjligen högtalare som skulle kunna passa?
Fick syn på Panasonic RX300N(1799.-) med iPod-styrning och USB på fronten. 2st RCA & Fjärr. Kraftfulla MDS 6x9" plus framhögtalare. för 2 399:- på http://www.mds.se/ skulle detta kunna vara något passande?
Tänkte lägg runt 3000 kr eller något för att få någelunda ljud.
hade satsat på pioneer, de e bra gjejer, har de sj i min och de funkar, och sen är de 4" standard på 740 men de går med 5.25" också men sj kör ja med 6.5", vilket är på tok för stort men de låter bättre än org iaf
hade satsat på pioneer, de e bra gjejer, har de sj i min och de funkar, och sen är de 4" standard på 740 men de går med 5.25" också men sj kör ja med 6.5", vilket är på tok för stort men de låter bättre än org iaf
antar att paket mds hade inte är något att sattsa på för högtalarn fram var 5.25 (eller 6.5) och bak 6.9.
Inte rikigt bestämt mig för stereo än men är inne på Pioneer DEH-P6000UB. Men nu ska jag ha 4 högtalare också.
kolla in GAS ALPHA525X, MDS Classic CF520 5,25" koaxial, MDS Fanatic FF520 5,25" 2-vägs koaxial( möjligtvis lite dyra om jag ska ha 2 par). Något att recomendera? eller några andra högtalare som ligger i den klassen. Får bli 5,25 högtalare antar jag för det är ju den storleken som passar.
Jag köpte ett paket för 3200 på brl är väldigt nöjd med det iaf.
Väldigt rent å fint ljud, testade ett GAS paket med men dom spelade bra på låg ljudnivå men när man höjde volymen så lät dom skit. Men det klarade JBL högtalarna utmärkt.