4685
Sök

konstigt ljud när jag är över 3000 varv?

72 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
hej, har en saab 900 2,0T -98. när jag gasar över 3000 varv ibland (rätt ofta) så kommer det ett vinade ljud(som en tuta, låter rätt högt inne i bilen) ? kan det vara den remmen som driver vatten pomp och det andra som man ser när man öppna hurven? det låter lite om den när bilen står stilla låter inte som innan. eller har jag fel?

TACK PÅ FÖRHAN!
Senast redigerat av fabbeps (6 augusti 2008)

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 augusti 2008
skulle ju kunna vara remmarna du kan ju känna på remmarna om dom är hårt eller löst spända
Senast redigerat av ironhead (6 augusti 2008)

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

26 Inlägg
7 augusti 2008
annars kan det vara dålig vattenpump min fars "sketna pontiac transport V6" hadde ett jävla missljud vid strax 4000 varv o vi gick igenom motorn och kom fram till att vattenpumpens fläktblad var totalt söndersletna o fanns knappt någe kvar så vi köpte ny pump o nu går det som vanligt så titta på vattenpumpen om du inte redan har gjort det ;)mvh Johan

Mätarn på det röda, annars är vi döda.

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
7 augusti 2008
Jag ställde samma fråga förut, har du slutsteg så kan det vara dålig jord! MVH

fabbeps skrev:
hej, har en saab 900 2,0T -98. när jag gasar över 3000 varv ibland (rätt ofta) så kommer det ett vinade ljud(som en tuta, låter rätt högt inne i bilen) ? kan det vara den remmen som driver vatten pomp och det andra som man ser när man öppna hurven? det låter lite om den när bilen står stilla låter inte som innan. eller har jag fel?

TACK PÅ FÖRHAN!

Rattryckarn

Sök