Vill gärna ha förslag på en trimmvänlig lek/sladd/racebil som man kan ha kul med utan behöva oroa sig om att den ska bli repig osv..
Det ska vara bakhjulsdrift alternativt 4-hjulsdrift.. Vet inte vad som är att föredra. Manuell växellåda. Gärna nån 6växlad låda så man slipper ligga och illvarva vid lite högre hastigheter.
Och framför allt så ska den tåla lite hårdare tag
Förslag på färdigtrimmade objekt mottages även tacksamt!
Volvo 740 Tic. Med din budget har du både chans att hitta en fräsch + få den gå skapligt bra Men låt mig gissa, du gillar inte volvo?
vad står Tic för? Turbo InterCooler? ;P Joo jag tkr att volvo gör bra bilar men dels så har jag aldrig åkt i nån 740 som går riktigt bra, bara steg 1-2 trimmade.. Och dels så tkr jag att dom är väldigt vanliga och tråkiga.. Har kikat lite på ford mustang, camaro, en del mitsubishi bilar.. Känns roligare att inte köra likadan bil som 75% av befolkningen i min hemstad gör
Men jag tyckte att den ford sierra Cosworth var rätt cool.. Nån som kan mer om dom? har sett ngr st med ca 400hk för 70-90 laxar. Frågan är om dom är hållbara i lådan efter dom blivit trimmade? Dom jag kikat på verkar va hyffsat original i lådan..