4709
Sök

Mitt xbox 360 strular, någon som kan hjälpa?

Polestar
155 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Tjena

Igår när jag skulle kolla på film på mitt 360 så fick mitt xbox det såkallade "ring of death" Alltså när jag startat mitt xbox så lyser det inte grönt, det lyser rött, och det kommer inte upp någon bild. Min garanti har gått slut med.

Är det någon här som vet hur man ska få det att funka igen om det går? istället för att skicka det till Tyskland.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59631/425007_9djyeh.jpg

NeonX
8 augusti 2008
hur länge har du haft den? ring microsoft, dom har förlängt garantin till 3år....om det är "ring of death" fel....vilket det verkligen ser ut som smile

1 Inlägg
8 augusti 2008
skecka en eett te danmark estället .. dom kan lösa sketen bra!

211 Inlägg
8 augusti 2008
vid "ring of death" ska det inte vara en hel cirkel då?

Polestar
155 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
NeonX skrev:
hur länge har du haft den? ring microsoft, dom har förlängt garantin till 3år....om det är "ring of death" fel....vilket det verkligen ser ut som smile

Jag har haft den i 2 år smile

Jag ska ringa och kolla vad dom säger imorgon.

143 Inlägg
8 augusti 2008
Kolla så av sladden sitter i ordentligt, för är den inte riktigt i så brukar man få 3röda fält som du har.

Polestar
155 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
LordWood skrev:
Kolla så av sladden sitter i ordentligt, för är den inte riktigt i så brukar man få 3röda fält som du har.

Jag har tagit ur hdd och dragit ur alla kablar och testa att dra runt två handdukar och bara haft i strömkabeln, och haft det så i 20 min. För det skulle tydligen funka sa en. Men det funka inte.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
8 augusti 2008
måste bara fråga, varför handdukar

pröva att låta den vara urkopplad nån timme, och koppla in allt och kolla så det sitter fast bra

om garantin är helt slut kan du ju öppna och kolla om den har något batteri (som dator), ta ut och låt vara ute ett tag, sen plugga i allt igen

edit: tröck först på citera så det blev lite knasigt smile
Senast redigerat av Hertigen (8 augusti 2008)

Majestas
1 319 Inlägg
8 augusti 2008
Fan Microsoft ska väl fixa det där oavsett ! Ring till dom och förklara felet så ska du sett det fixar sig  big_smile

Team VeboTrim

115 Inlägg
8 augusti 2008
Här finns en guide som "ska" funka. Jag och min bror håller på att testa det själva.
http://www.llamma.com/xbox360/repair/ri … mp_fix.htm

Polestar
155 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Hertigen skrev:
måste bara fråga, varför handdukar

pröva att låta den vara urkopplad nån timme, och koppla in allt och kolla så det sitter fast bra

om garantin är helt slut kan du ju öppna och kolla om den har något batteri (som dator), ta ut och låt vara ute ett tag, sen plugga i allt igen

edit: tröck först på citera så det blev lite knasigt smile

haha vette fan big_smile skulle väl bli varmt eller något..

får väl göra det som _MaCCe_ säger smile

136 Inlägg
8 augusti 2008
ja har samma problem, xboxet är byggt me för dåliga komponenter o är paj... ring o prata me xbox-guiden lr va de heter så säger han va du ska göra, dom har förlängt garantin med 8 år lr va de va för de här problemet va så vanligt. Du får ett helt nytt gratis.

~Boogie Woogie~

Random Hero
4 047 Inlägg
8 augusti 2008
min bror fick de där för några dagar sen, o han ringde nånstans o dom bad honom skicka de till danmark på microsoft, dom betalar frakt o fixar de, tydligen så får var 6e 360 de där felet o microsoft betalar allt, smile lycka till

Dog food lid. Backwards

712 Inlägg
8 augusti 2008
Hur ät egentligen kvaliteten på xbox..? Ska man köpa ett PS3 istället?

Random Hero
4 047 Inlägg
8 augusti 2008
T16_AeRo skrev:

idag är ett xbox bra mkt bättre, men om nåt år så drar ps3 iväg ska du se, ps3 går ju inte chippa "flasha" än o allt e för j#vla dyrt,

Dog food lid. Backwards

136 Inlägg
8 augusti 2008
T16_AeRo skrev:

Jag har bytt xbox 3 gånger pga de felet som har tagits upp här, men de är väldigt bra när de väl funkar. om playstation har jag däremot inga erfarenheter...

~Boogie Woogie~

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
8 augusti 2008
Jag precis som Spluff har haft 3 st 360.. Tröttnade vid det 3:e och sålde tillbaka det till eb games, köpte ett ps3 som bluerayläsaren gick sönder på 1 vecka senare.. Fick en ny och har haft den länge nu utan problem, är skitnöjd..

Angående den röda ringen så leta fram manualen, bläddra fram svensk support längst bak och ring dom.. Ska nog inte vara några problem att få den lagad med tanke på att microsoft förlängt garantin

Polestar
155 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
jag har snart haft mitt xbox 360 i 3 år, och det har aldrig krånglat.. efter när jag fick xbox live update igår så gick den sönder. Det konstiga var att min kusins xbox gick sönder samma dag. kan det vara virus? Eftersom att efter updaten så gick våra 360in sönder.

379 Inlägg
8 augusti 2008
Ring supporten och hör med dom. Detsamma hände men min 360 i våras, hade haft den i typ en vecka. Dom trodde att det var strömsladden det var fel på, så dom skickade hem en ny sådan till mig, efter det har den funkat helt felfrit!

Tyskstuk är äckligt.

Svetsare
3 150 Inlägg
8 augusti 2008
Fick faktiskt tag på ett tips 2:a gången "RROD" hände min 360.

Det låter kanske som fake men testade och det funkade faktiskt!  Det jag snackar om är "The Towel Trick".

Ta en tjock och värmehållande filt/handuk och linda in xboxen hyffsat tätt runt hela och bakom så att all värme från xboxen inte kan ta vägen nånstans. (ta ut ev. skiva då jag tror den kan ta skada av värmen)

Sätt på den när du lindat in den(eller innan) och låten stå i ca 20-30min. och sen ta bort filten och stäng av den.
Starta den när den svalnat av och säg sen om det funkade.  Har funkat ca 10ggr för mig, sista gången räkte det att jag stängde av boxen och satte igång den genom att trycka ut skivan.
Senast redigerat av ZonaX (8 augusti 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök