3093
Sök

Flertalet inbrott i bilar, Mora.

96 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Har varit inbrott i tre olika bilar här i mora under veckan (möjligtvis fler), därav min granne som blivit av med grejer värda 5000+ vilket känns förjävlit, deras bil stod parkerad bredvid min och för min del så har min stereo pajat och är borttagen så troligtvis därför har jag klarat mig. Tänkte kolla om det är nån som sett eller hört nått om en baslåda med rockford basar och kondensatorer med lila flufftyg på samt jvc steg så får ni gärna höra av er, vill hjälpa min granne med tanke på att jag hatar såna svin som inte har råd med egna saker, samt att det kunde lika gärna varit min bil som blivit utsatt.

Reach for the sky, sky is the limit!

Saab
344 Inlägg
15 augusti 2008
synd att man inte kan låta andras grejor vara ifred! klyptomaner

4 586 Inlägg
15 augusti 2008
hjälper inte heller med garage då kör folk in porten dock så finns alla saker kvar i garaget men porten är allt annat än hel

543 Inlägg
15 augusti 2008
keffy89 skrev:

vad är en klyptoman för nånting? roll

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

DFFL
9 020 Inlägg
15 augusti 2008
Snoppen skrev:
keffy89 skrev:

En KlEptoman är inte ens nån som snor saker för att tjäna pengar på det. (Vilket jag kan garantera är anledning till majoriteten av bilinbrotten)
En kleptoman stjäler för att den känner sig tvungen,.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

543 Inlägg
15 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Snoppen skrev:
keffy89 skrev:

En KlEptoman är inte ens nån som snor saker för att tjäna pengar på det. (Vilket jag kan garantera är anledning till majoriteten av bilinbrotten)

Jag hoppas och antar att du såg ironin i mitt inlägg iaf?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Saab
344 Inlägg
15 augusti 2008
vem har sakt att dom inte snor grejorna och sen dumpar det senare för sakens skull ? http://img116.exs.cx/img116/934/z0tdntknw.gif

DFFL
9 020 Inlägg
16 augusti 2008
Snoppen skrev:
FireTraXX skrev:
Snoppen skrev:

Jag hoppas och antar att du såg ironin i mitt inlägg iaf?

Jaja, det var han som skrev först jag skrev till.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

341 Inlägg
20 augusti 2008
cinky skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 72erms.jpg
Här har ni då en bild på hela den lurviga härligheten som blev stulen..

Säker på att han själv inte kastat den för han skämdes? tongue

1 878 Inlägg
20 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Snoppen skrev:
keffy89 skrev:

Korrekt Firetraxx!

Kleptomani (av grekiska klepto ’stjäla’ och mania ’raseri’, ’vansinne’) är en sjuklig benägenhet att stjäla saker när tillfälle uppstår. Den som lider av kleptomani kallas kleptoman.

En person som lider av denna störning är besatt av att stjäla, ofta saker utan eller av lågt värde, till exempel pennor, dekorationer och liknande. De är ofta omedvetna om vad de gör tills de senare upptäcker vad de gjort.

När beteendet leder till sexuell njutning, använder man begreppet kleptofili.

Kleptomani är något annat än vanligt snatteri, såtillvida att snattaren stjäl med målet att tjäna något på stölden, medan en kleptoman inte nödvändigtvis ens behöver det den tillgriper.

Källa: wiki

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
20 augusti 2008
det är väl ändå j*vligt att man inte får ha sin grejer i fred hoppas ni hittar grejerna!

Erik H

341 Inlägg
24 augusti 2008
cinky skrev:
Bara för att ni tycker att den är ful ska man väl för i helvete få ha grejerna ifred eller?

wink Givetvis! Var med en del ironi som jag skrev det...... Har haft ett par inbrott själv, man kan inte bli annat är förbannad, tur att man bara inte kommit på någon när de har varit i farten.....

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
27 augusti 2008
Läste om de där i tidningen för någon dag sen.. En tjej uppe vid noret som blev av med ljudet, faan inte kul när sånt händer hmm

Bor själv i mora, hör om nåt nytt varje dag nästan, trist som fan!

Sök