4209
Sök

Byte till turbo motor!

38 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare. Har en volvo 244Glt från 89:e och och ska byta motor från b230f till b230ft från en volvo 940 (91-92 årsmodellen).
Så undrar jag hur de blir med El-systemet och sedan hur man går till väge med bilprovningen.
Måste jag förstärka karossen? större skivor och ok fram? Kom gärna med tips!

Tack i förhand!

Pan
17 augusti 2008
Senast redigerat av Pan (17 augusti 2008)

Man Får Aldrig För Mycke
42 Inlägg
17 augusti 2008
det du behöver göra vad jag vet är väl att fixa iso kontakten till turbo boxen åså det passar från sug boxen till turbo boxen... och större bromsar fram typ ta dom från 240 turbon eller nått sånt.. men som sagt tror inte du behöver göra d heller.. om motorn e orginal..

Det Är Inte Nära Förens Det tar Emot

38 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare

Då kan man ju samarbeta lite smile
Tackar Tackar smile

38 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
TIC-Karlsson skrev:
det du behöver göra vad jag vet är väl att fixa iso kontakten till turbo boxen åså det passar från sug boxen till turbo boxen... och större bromsar fram typ ta dom från 240 turbon eller nått sånt.. men som sagt tror inte du behöver göra d heller.. om motorn e orginal..

OKej.
Då vet man lite till wink  Behöver man verkligen nån annan el kontakt eller kabel? Eftersom de är F motorn som jag har i bilen och sedan sätter jag i en F motor men då äre ju bara turbon som hänger med. är inte så hajj på de här man jag gör mitt bästa tongue

Sök