3910
Sök

Polera ventilkåpa????

13 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Hej
Har högglanspolerat min ventilkåpa så att den nästan ser ut som den vore kromad haha

Men nu undrar jag om jag skruvar dit den på min bil och kör ett tag börjar inte den att rosta då?
Och vad kan man göra för att den inte ska börja rosta???

"Vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig..."
/// Lars Winnerbäck - Elegi

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
20 augusti 2008
Du kan väl lägga klarlack eller någonting på som skyddar, gjorde jag på farsans. har int börjat rosta än.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

13 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
jo jag funderade på det jag med men tål det värmen som bli och fäster lacken på den polerade ytan då tongue

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
20 augusti 2008
finns väl värmetålig klarlack? Det sitter bra på farsgubbens bil.. vet inte hur fint du har polert det men det sitter nog kvar. testa wink

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

956 Inlägg
20 augusti 2008
Dock blir det ju en annan nyans när man klarlackar, kolla istället in här i Galad8's projekttråd, han har högglanspolerat upp en hel del under sin huv och jag tror det står i tråden någonstans hur han får det att hålla. Annars kan du skicka ett pm till honom.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

turboabstinens
442 Inlägg
20 augusti 2008
Hårdwax körl vissa med, billack kan bli ganska het på sommaren så lite värme borde sån hålla för.

ocertifierad klåpmekare

Sök