4198
Sök

S70 dimljus som kråglar!?

22 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
verkar vara ett ganska vanligt problem, och jag ska väll säga att jag inte alls har kollat på problemet någonting egentligen men..

mitt högra dimljus fram slocknar stup i ett, i början var det bara att peta till kabeln lite grann så lös det igen, en stund.. men nu får man hålla på att peta den där jävla kabeln fram och tillbaka ett bra tag jämfört med innan, innan lampan kommer igång.

Är det kontaktbyte som gäller, eller?

4 823 Inlägg
22 augusti 2008
japp det är det säkert för förmodligen så har kontakten och lamphållarn smält då det brukar vara det som är problemet, är så på min med ska ta och fixa det nån dag då jag redan har skaffat grejerna men inte orkat byta ännu.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

72 Inlägg
22 augusti 2008
Pappa hade exakt samma på sin bil bytte bara hållarna sen funkade dom prima efter det wink // John

4 823 Inlägg
22 augusti 2008
berra_99 skrev:
Pappa hade exakt samma på sin bil bytte bara hållarna sen funkade dom prima efter det wink // John

bytte till helt nya dimljus på min förra eller om det var förförra året och dom har redan smält rättbra så det är mer eller mindre omöjligt att få igång det högra dimljuset och detta antagligen bara för att även kontakten va kass.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök