4428
Sök

Kan man få B230F låta lite mullrigt?

Arbetsterapeut
37 Inlägg
22 augusti 2008
att ta bort katten ger ingen mer effekt...en bil med katalysator är inställd också efter denna...såvida om inte katten är trasig så stryper den inte motorn någon ting...en frisk katt är ingen strypning för motorn..

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 augusti 2008
Gör som alla andra korv kiosk raggare o sätt en japsdämpare på den, blir lite mulligare ljud på lägre varv...

4 506 Inlägg
23 augusti 2008
Toffe10 skrev:
Gör som alla andra korv kiosk raggare o sätt en japsdämpare på den, blir lite mulligare ljud på lägre varv...

jag har sökt tjänst hoss myndigheterna till att få tillstånd att rycka av alla Jappsdämpare
som inte sitter på en japanare och slänga dem åt h-vete!

Finns inte ngt fulare. Blääää

Kan du andas kan du dö.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 augusti 2008
_Wallis_ skrev:
Toffe10 skrev:

jag har sökt tjänst hoss myndigheterna till att få tillstånd att rycka av alla Jappsdämpare

Dom e inga snygga nej men de mullrar ganska gött om dom endå

1 079 Inlägg
23 december 2008
Volvo740-88 skrev:
Mr_EmCom skrev:
Volvo740-88 skrev:
katt gör så att det blir renare.

http://bp2.blogger.com/_WnoEwVVfWTM/R_Q … erlock.jpg

vad!!! Blir det inte renare? Men visst tar katt kraft från motorn smile

lol

1 079 Inlägg
23 december 2008
Glader_GT skrev:
att ta bort katten ger ingen mer effekt...en bil med katalysator är inställd också efter denna...såvida om inte katten är trasig så stryper den inte motorn någon ting...en frisk katt är ingen strypning för motorn..

Tyvärr så är det en strypning, varför kan man köpa sportkattar isådanafall? Ljuger bänkingar också då eller? Avgaserna vill ju ut fort som fan, inte bli stoppade på vägen. (Turbobilar framför allt.)
Senast redigerat av Syst3m (23 december 2008)

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 510 Inlägg
Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
23 december 2008
Ja, givetvis så stryper katten, men de lilla de ger gör de fan inte värt att ta 12000 i böter. För ett mullrigare ljud i en volvo så ska man ha rostfritt fullflödes avgassystem och ett lindat extraktorrör. Sen ska de ju nämnas att de inte mullrar särskilt mkt, men råare kommer bilen att låta helt klart.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

.......
2 655 Inlägg
23 december 2008
sitter 2,5" på min me ändast rensad katt och en simons 2,5" på slutet och den låter rätt bra faktiskt för att vara en volvo 4a, låter inte som en traktor heller, mer lite som en 240 rallybil tongue...

205 Inlägg
23 december 2008
_Wallis_ skrev:
Toffe10 skrev:

Jag tycker 240 är riktigt fula, tattiga och rent av trash..  Ville bara säga det för att jag tog åt mig smile

551 Inlägg
23 december 2008
Janosch skrev:
_Wallis_ skrev:
Toffe10 skrev:

Jag tycker 240 är riktigt fula, tattiga och rent av trash..  Ville bara säga det för att jag tog åt mig smile

Orka skriva de här ? som om din fiat skulle va snyggare ?
Senast redigerat av volvo__matte (23 december 2008)

Volvo For Life =)

653 Inlägg
23 december 2008
Janosch skrev:
_Wallis_ skrev:
Toffe10 skrev:

Fula? tycker dom är rätt så snygga tongue tattiga kan jag hålla med om, men trash? nu får du ta och ge dig...

2 656 Inlägg
23 december 2008
Glader_GT skrev:

nu vet inte jag om jag e helt ute o cykla men tex en 740 utan katt ger väll 131 hkoch en med 116

sen vet jag ju med att man brukar  säga att kattenbromsar mellan 10-15 hk med

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 december 2008
_Wallis_ skrev:
Toffe10 skrev:

Säg till mig då det går igenom för jag är inte sen att hänga på!

Ang ljudet, vill du ha v8 muller köp en v8. Vill du ha ett dovare ljud, mixxtra med dämparna med låt bli katen. Den lilla effektökningen är inte märkbar på en 740 och kommer bara dra till sig problem

Och ligga 50 på 5an? har du ens kört bilen... roll
Senast redigerat av TenZer (23 december 2008)

Rock'n Roll

normal people are scary
57 Inlägg
23 december 2008
Volvo740-88 skrev:
Hej. Jag har en volvo 744 från -88 och jag undrar om man kan få så att B230F låter lite mullrigt. Jag vet att det inte går att få så den låter som en gammal amerikansk V8. Hur ska jag gåra så den låter som nästan amerikansk V8, utan att byta motor till en V8? Tänkte om man ligger på lågt varv så låtter den lite mörkt. Eller hur ska man göra?

på en 88: kan du ha tom katt då den bara behöver sitta där men ej fungera från 89 ska den fungera åxå...ta bort främre burken lämna den sista men istället för original slut röret så drar du bara ut en enkel böj med något snyggt slutrör...blir ett helt annat ljud utan det klassiska volvo brölandet...såg att det va rätt längesen denna tråd började så du har säkert redan grejat...

sen kan jag ju fundera vad folk tjafsar om då du frågar om avgassystem så börjar folk hoppa på varandra om vilken bil man åker...men en jappeburk är inte rätt på en volvo dessutom har ju alla andra redan gjort det...

Fiat For Life
pasta bilar is the shit

1 675 Inlägg
23 december 2008
kate. stryper bara effekt på turbo på sug så mår bara en sug motor bra av lite motstån. Sök på forumet så ser ni wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

normal people are scary
57 Inlägg
23 december 2008
volvo__matte skrev:
Janosch skrev:
_Wallis_ skrev:

ja hans fiat är snyggare...fan va slut jag vart av att skriva det

Fiat For Life
pasta bilar is the shit

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 december 2008
på 740 med katt kan man ta bort bulten som sitter på röret framför katten (har jag för mej den satt framför), och jävlar va de låter, som en jäkla rallybil inte som nån trött epa

Jonas

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
23 december 2008
volvo__matte skrev:
Janosch skrev:
_Wallis_ skrev:

Kan säga att den är nog fan råare wink
Tycker jag om hans Fiat i all fall. Volvo 240 är så vanliga.

//David

normal people are scary
57 Inlägg
23 december 2008
volvo_1987 skrev:
kate. stryper bara effekt på turbo på sug så mår bara en sug motor bra av lite motstån. Sök på forumet så ser ni wink

konstigt då att flertalet bilar har mindre effekt då katten sitter där..helt klart kräver en sug motstånd medans en turbo ska ha så lite motstånd som möjligt...men oavsett så är kissen en effekt tjuv

Fiat For Life
pasta bilar is the shit

Sök