4404
Sök

Kan man få B230F låta lite mullrigt?

1 675 Inlägg
23 december 2008
MrJim skrev:
volvo_1987 skrev:
kate. stryper bara effekt på turbo på sug så mår bara en sug motor bra av lite motstån. Sök på forumet så ser ni wink

konstigt då att flertalet bilar har mindre effekt då katten sitter där..helt klart kräver en sug motstånd medans en turbo ska ha så lite motstånd som möjligt...men oavsett så är kissen en effekt tjuv

Ja det är klar men på en sug motor 1 till 3 hk och en turbo 5 till 10 hk. beroende på effekt tongue men få 1 till 3 hk på en sug motor och riskera 13000 kr i böter för miljö brott wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 510 Inlägg
23 december 2008
håller med dig, har man känsla för "oljud" ska man köra med 3" big_smile https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/468827_hotqss.jpg
jonnielahti skrev:
3'' - då låter det med rätt dämpare!

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
23 december 2008
ekelund88 skrev:
nu vet inte jag om jag e helt ute o cykla men tex en 740 utan katt ger väll 131 hkoch en med 116

sen vet jag ju med att man brukar  säga att kattenbromsar mellan 10-15 hk med

beror till stor del på att 131 hästarn har en helt annan kam om du jämför med 116 hästars motorn, v-kam mot den sura m-kammen i 116 hästarn.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

136 Inlägg
23 december 2008
Hur gör man för att få ett sånt skrikigt ljud som möjligt ?

dvs som en geting smile

typ så hära http://www.youtube.com/watch?v=yQnRQkt2HgA

vet att det är 2T men bara så ni vet vad jag är ute efter smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
24 december 2008
MrJim skrev:
volvo_1987 skrev:
kate. stryper bara effekt på turbo på sug så mår bara en sug motor bra av lite motstån. Sök på forumet så ser ni wink

konstigt då att flertalet bilar har mindre effekt då katten sitter där..helt klart kräver en sug motstånd medans en turbo ska ha så lite motstånd som möjligt...men oavsett så är kissen en effekt tjuv

En fyrtaktare ska inte ha motstånd, den ska ha ett avgassystem som är byggt så att avgaserna inte tappar sin hastighet och stannar upp i systemet som nån propp. De handlar om att alltid hålla gashastigheten optimal. Sedan angående att man får plocka katten på 88or, så gäller det bara dem som är reggade som 88a, inte 88b. Har dessutom för mej att man inte får plocka dem på 88a, däremot behöver de inte fungera.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

113 Inlägg
24 december 2008
varför vilja ha massa brötande när den går skit? tongue det är ju än sak om den flyttar på sig bra då ska de ju brötta mkt big_smile

2 656 Inlägg
24 december 2008
NITROUS skrev:
ekelund88 skrev:
nu vet inte jag om jag e helt ute o cykla men tex en 740 utan katt ger väll 131 hkoch en med 116

sen vet jag ju med att man brukar  säga att kattenbromsar mellan 10-15 hk med

beror till stor del på att 131 hästarn har en helt annan kam om du jämför med 116 hästars motorn, v-kam mot den sura m-kammen i 116 hästarn.

se där smile alltid lär man sig ngt nytt:p

Ugglan-racing
362 Inlägg
24 december 2008
på min röda 740 så tog jag bara bort ljuddämparen bak å satte dit en riktigt japps dämpare!! det blev riktigt mullrigt och gött=)

How does dust taste sucker??

+Uppfinnare+
643 Inlägg
24 december 2008
jag tycker att volvos B-motorer låter så burkigt på nått sätt hmm

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 december 2008
Som sagt tidigare.. Ska det mullra gôtt så ska det helst flytta på sig också... Annars dönar det bara utan att det flyttar på sig speciellt mycket.. Lite epa över det hela. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 december 2008
Evil_90 skrev:
jag tycker att volvos B-motorer låter så burkigt på nått sätt hmm

Även B5234-serien? wink
Som min B5234T5.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

4 637 Inlägg
24 december 2008
Katalysator tar viss effekt, dock måste den sitta kvar på en 1988 om den är registrerad med en sådan.

Att ha en originalmotor och vill att den sa låta lite mer genom att byta avgassystem är väl inget fel? Det är en smaksak vad man tycker är viktigast, effekt eller bara ljud. Samma sak är det med att vissa stylar bilen en massa utan att trimma den. Allt handlar om vad man tycker som person är viktigast. Men personligen tycker jag att ett överdrivet grovt system eller en japsdämpare blir bara löjligt på en otrimmad.
Senast redigerat av EmilHammarlund (24 december 2008)

Sök