2849
Sök

problem vid motorbyte bmw e36

12 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
jag har bytt motor pga kamkedjeras.
nya motorn är precis likadan m50b25, bilen är en 93a och motorn från en 95a.
flyttade bara över själva motorn utan kabelpiska, styrbox etc. men nu får ja varken gnista eller soppa. pumpen går men de händer liksom inget?? händer inget med startgas heller.
någon som har förslag på vad man kan göra??
tacksam för svar
tobbe

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 augusti 2008
flyttat över dina givare från 93:an med?  kan ju vara nått så enkelt som att vevaxlgivaren är kass på nya motorn.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

12 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Jo alla givare är överflyttade, men ingen reaktion. kan de ha nånting med larm å göra??

1 418 Inlägg
24 augusti 2008
testa att byt styrbox till den som satt på 95ans motor

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

240 Inlägg
24 augusti 2008
som sagt.. styrboxen.. o sälj styrboxen till 93an till min kompis.. han är i akut behov av en smile
Senast redigerat av Accelsson (24 augusti 2008)

Street Knight

12 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
va förut i garaget och pilla lite och pumpen går inte på tändning bara man byglar uppe vid relät så funkar de. måste va något med startspärr eller larm. har inte testat byta box men tycker inte de ska ha nån betydelse, för de e ju gamla piskan med alla kontakter. eller? får faan prova asså med andra boxen. nån som vet hur larm brukar kopplas tänkte om de kopplas mot box, motorstyrning etc??
inte alls med i matchen när de kommer till bil el!!

1 418 Inlägg
24 augusti 2008
du kan börja med att jämföra bosch nr på styrboxarna

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

240 Inlägg
24 augusti 2008
finns de någon som hänger me när det gäller bilel?.. kompisens 325a -93 startar inte.. så prova dom me en annans 525a(samma motor) fast -94.. bilen starta inte då heller.. men 525an startar med sin box men inte med 325ans.. jävla klurigt

hans symptom är som din.. bara att den tänder för han.. för den tänder med startgas
Senast redigerat av Accelsson (24 augusti 2008)

Street Knight

12 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
får göra de!! tack för svar

12 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Accelsson skrev:
finns de någon som hänger me när det gäller bilel?.. kompisens 325a -93 startar inte.. så prova dom me en annans 525a(samma motor) fast -94.. bilen starta inte då heller.. men 525an startar med sin box men inte med 325ans.. jävla klurigt

hans symptom är som din.. bara att den tänder för han.. för den tänder med startgas

som ja läste i en annan tråd här på gorg. en motor behöver gnista, luft och soppa. lättaste e ju fokusera på de som inte funkar av dom tre. larm brukar ju kopplas mot pump. kanske e de eller så e pumpen paj. funkar den? testa annars å bygla för å se om den funkar

Mekaniker
472 Inlägg
24 augusti 2008
Det bör inte va lam eller startspärr som spökar så länge du använder dig av din gamla styrbox. Om du inte har haft sönder något altså. Har du fått dit alla kablar rikigt?

BMW-tok

12 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
BMWKimmo skrev:
Det bör inte va lam eller startspärr som spökar så länge du använder dig av din gamla styrbox. Om du inte har haft sönder något altså. Har du fått dit alla kablar rikigt?

alla kontakter e hela, alla givare från min gamla spis e överflyttade. gamla piskan e kvar i bilen med boxar. men det är som nån säkerhets grej, att den låser pump och gnista??!!

Sök